Erakondadeülene seadusandjate kogu kutsus konkurentsiametit üles alustama ametlikku uurimist kolme suurima muusikaettevõtte Universal Music, Sony Music ja Warner Music, mis kontrollivad üle
kahe kolmandiku ülemaailmsest muusikaturust.

Digitaalse, kultuuri-, meedia- ja spordiosakonna komisjon (DCMS) soovitas muuta ka autoriõiguse seadust selliselt, et esitajatele ja laulukirjutajatele makstaks nende muusika voogesituse ajal suuremat osa, väites, et hetkel saavad nad “haletsusväärseid” summasid.

“Kuigi voogesitamine on toonud salvestatud muusikatööstusele märkimisväärset kasumit, on selle taga seisev talent – esinejad, laulukirjutajad ja heliloojad – kaotamas,” sõnas komisjoni juhtiv konservatiivide saadik Julian Knight.

Knight lisas, et muusikaturul on "sügavamaid ja põhimõttelisemaid probleeme", mida konkurentsiametil oli vaja uurida. Inglismaa konkurentsiamet ütles, et "kaalub hoolikalt aruandes esitatud soovitusi, mis on seotud konkurentsiametiga, ja teeme koostööd Digitaalse, kultuuri-, meedia- ja spordiosakonna komisjoniga, et neile õigel ajal vastata”.

Soovitused on tööstuse suunal saatnud lööklained. “Miks peaks keegi investeerima sellise riskiga Suurbritannia artistidesse, kui ta saab oma investeeringud hoopis teistesse riikidesse suunata?” sõnas üks muusikatööstuse juht.

Muusikatööstuses viimased 20 aastat väldanud langustrendi on voogedastusbuum taas tõusuteele suunanud, kuid paljud muusikud, näiteks Mercury preemia nominent Nadine Shah, on kurtnud, et nad ei teeni vaatamata miljonitele kuulamistele piisavalt, et ellu jääda.

Kampaania BrokenRecord asutaja ja rokkgrupi Gomez liige Tom Gray ütles, et esinejad ja laulukirjutajad on “maha jäetud”.

Suuri plaadifirmasid esindava BPI kaubandusorganisatsiooni juht Geoff Taylori sõnul on nad pühendunud tagama selle, et artistid saaksid voogesitusest õiglast kasu. "On oluline, et kõik poliitilised ettepanekud väldiksid soovimatuid tagajärgi investeeringutele uutesse talentidesse." lisas ta.

YouTube Music ülemaailmne muusikajuht Lyor Cohen ütles, et rühm on viimase 12 kuu jooksul maksnud artistidele ja muudele õiguste omajatele rohkem kui 4 miljardit dollarit. "Tunnustame rolli, mida YouTube Music muusikatööstuses kannab ning oleme pühendunud selle kasvamisele ja edendamisele,” ütles ta.

DCMSi peamine soovitus on voogesitusplatvormidel mängitud lugusid käsitleda nii, nagu kuulataks neid raadiost, mitte nagu CD-plaatide müüki. See tähendaks, et autoritasu jagataks muusikute vahel, kes laulu esitasid, mitte plaadifirma, kes plaadi välja andis.

Mõned muusikud väitsid siiski, et soovitused võivad anda tagasilöögi. Eurielle nime all üles astuv klassikaline helilooja Lauren Walker ütles, et kavandatav muudatus oli "kohutav" ja tabaks tema finantsseisu dramaatiliselt.

Downton Abbey heliribal esinenud Walker investeeris hiljuti 100 000 naela oma raha selleks, et ta saaks tööd teha koos kammerorkestriga. Kavandatud süsteemi kohaselt kardab ta, et ta ei suuda väljaminekuid tasa teha, kuna tal tuleb tulevased autoritasud jagada kümnete sessioonimuusikutega.

Tema kriitikaga nõustus ka kaubandusorganisatsiooni Independent Music Association juht Paul Pacifico, kelle sõnul oli litsentsitasude tasakaalustamise samm imetlusväärne, kuid sellega riskiti mõne artisti kahjustamisega.