Valitsus hakkab augustikuus arutama viienda parvlaeva hanget. MKM-i avalike suhete osakonna nõunik Taavi Audo selgitab, millist eesmärki hakkab täitma uus parvlaev:

"Reisijate ja sõidukite arv on viimastel aastatel pidevalt kasvanud ning see põhjustab järjekordi sadamates eeskätt nädalavahetustel, riigipühadel ning saartel toimuvate suurürituste ajal. Möödunud aastal on küll piirangute tõttu reisijaid veidi vähem olnud, kuid kriisist väljudes on oodata taas pidevat saarte külastajate arvu kasvu. Uue laevaga saame pakkuda paremat parvlaevaühendust ning teenindada rohkem reisijaid," selgitas Audo.

Uus laev pakuks ka paremat toimetulekut ootamatute olukordadega, mida ilmestas hästi parvlaev Tõllu vahejuhtum.

"Esialgse ajakava järgi kuulutab Transpordiamet välja uue laeva ehituse riigihanke selle aasta viimastel kuudel. 2022. aasta teises pooles peaks valmima projekt ning algama uue laeva ehitus, " rääkis Audo.

Laeva ehitatakse ja katsetatakse kokku ligi kaks aastat ning eelduslikult saab uus laev tulla liinile 2024. aasta sügisel. Laeva hakkab opereerima TS Laevad OÜ kehtiva saarte teenindamise lepingu järgi kuni 2026. aasta septembri lõpuni.

"Hetkeseisuga on veel reaalne tuua laev liinile 2024. aasta sügisel, seda eeldusel, et ei tule ette takistusi näiteks elektroonika komponentide või muu tehnoloogia tarneraskused. Viimased aastad on aga näidanud, et erinevate takistuste ilmnemise tõenäosus võib olla suur," rääkis Audo.

Uue laeva oodatav maksumus ning ehitaja selgub hanke võitja kinnitamisel.

Viiendal parvlaeval nime veel ei ole. Taavi Audo kinnitas, et kindlasti võiks see olla sarnaselt teiste parvlaevadale olla seotud saarte rikka kultuuri ja ajalooga. Nagu ka eelnevate parvlaevade nimetamisel loodame eelkõige saarte elanike panusele.