Lidl Eesti märkis täna hommikul saadetud pressiteates, et ettevõttel on neljas Eesti linnas valmimas kaheksa poodi ning ettevõte jätkab ka kontori- ja poetöötajate värbamist. Kui eelmise aasta lõpus küündis ettevõtte töötajate arv 133, siis nüüd on see juba 200.

Ettevõtte kommunikatsioonijuht Jaanika Jaago täpsustas Ärilehele, et kaheksast rajatavast poest viis tuleb Tallinna, ülejäänud kolm poodi tulevad Tartusse, Pärnusse ja Narva. Kuigi varem on Lidl öelnud, et tahab Eestis poed avada juba selle aastanumbri sees, siis nüüd enam sellele aastale kaupluste avamiseajana ei viidata.

Jaanika Jaago märkis, et avamisaega on vara kommenteerida. "Lidlis on heaks tavaks avada alati mitu kauplust üheaegselt, nii saab see kindlasti olema ka Eestis," põhjendas ta. Lidl on juulikuust ka Eesti kaupmeeste liidu liige.

Eestlased on väga teadlikud, et Lidl varsti poe avab

Peagi Eesti turul jala maha saav Lidl Eesti tellis hiljuti ka uuringu, millega taheti teada saada, kuidas suhtuvad eestlased toiduhindadesse. Uuringufirma Norstat küsitlusest selgus, et 62% eestimaalastest hindab toitu kalliks ja 13% väga kalliks. Ainult 1% vastanutest peab toitu odavaks. Peamiseks kriteeriumiks toidupoe valikul nimetavad eestlased kvaliteeti.

"Uuring näitab, et inimeste jaoks on väga oluline hind, mida mõjutab kiirenev inflatsioon ning üldine sisendhindade tõus toiduainetööstuses. Toidupoe valikul hindavad eestlased aga enim kvaliteeti. Kuna Lidl lähtub oma kaubavalikus vaid kõrgeimatest Saksa kvaliteedinõuetest, on meil hea meel näha, et kvaliteet on muutunud Eesti tarbijate jaoks esmatähtsaks," märkis seepeale Lidl Eesti esindaja Katrin Seppel.

Uuringu kohaselt on naised toidupoe valimisel meestest nõudlikumad. Kvaliteeti peab väga oluliseks 82% naistest, samas kui meestest hindas seda 68%. Mugav asukoht on oluline 76%-le naistest ja 62%-le meestest. Lisaks usuvad tarbijad, et üldine hinnatõus jätkub Eestis ka lähitulevikus. Norstat korraldas Lidli tellimusel küsitluse 1000 tööealise elaniku seas üle Eesti.

Uuringufirma juhi Evelin Pae sõnul on eestlased vägagi teadlikud, et Lidl siin varsti poed avab. "Uuringu kohaselt on koguni 94% vastanutest kursis, et Lidl plaanib Eesti turule siseneda. Kolm neljandikku inimestest ootab, et Lidl pakub häid hindu, ning iga neljas usub, et Lidli tulek aeglustab hinnatõusu sektoris laiemalt," rääkis Pae.

Jaekett tegutseb 32 riigis üle maailma

Jaemüügifirma Lidl, mis on osa Schwarzi kontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks suurimaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Schwarzi kontserni käive oli 2019. aastal 113,3 miljardit eurot.

Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 11 200 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 29 riigis üle maailma. Lidlis töötab üle 310 000 töötaja.