Balti riikide võrdluses on Eesti bensiinihind hetkel kõige kõrgem ning diislikütuse hind regiooni madalaim. Vahtriku sõnul sõltub mootorikütuste jaemüügihind Eestis nafta sisseostuhinnast, riiklikest maksudest ning kohalikust konkurentsist.

„Kuna Eestis on mootoribensiini aktsiis Balti riikide lõikes kõige kõrgem ning Eestis rakenduvad ka kõrgemad taastuvenergia- ja kliimanõuded, siis on mõistagi ka siinne bensiinikütus kallim,“ selgitas Circle K Eesti mootorikütuste müügidirektor.

Ta lisas, et diislikütuse Eesti hinnaeelist Baltikumis aitab jätkuvalt hoida 2020. aastal langetatud diislikütuse aktsiis. „Kui aktsiis tagasi pööratakse, siis aasta pärast selliseid hindu me kindlasti enam ei näe,“ prognoosis Vahtrik.

USA toornafta varud langesid sel nädalal 4,7 miljonit barrelit, bensiinivarud 6,2 miljonit barrelit ning diislikütuse varud 1,9 miljonit barrelit, mis mõjutavad seeläbi naftatoodete hindade tõusu.

Circle K Eesti mootorikütuste müügidirektor sõnul ootavad turuosalised täna USA energiaministeeriumi aruannet ja USA keskpanga teateid intressimäärade kohta, et teha järgmiseid otsuseid. „Seni on keskpank andnud sõnumeid plaanist hoida intressimäärasid madalal, sõltumata kiirenevast inflatsioonist,“ sõnas Vahtrik.

Ta lisas, et naftatoodete hinnatõusu toetavad ka IMFi uudised majanduse positiivsetest väljavaadetest tänu globaalsele vaktsineerituse kasvule. Turgu mõjutab mõnevõrra positiivselt ka COVID-19 haigestumise langus UK-s, kuigi USA-s on haigestumise trend endiselt kasvav. Samas USA tarbijakindluse indeks tõusis 123,9-lt 129,1-le.