Nordica juhatuse esimehe Erki Urva sõnul toimuvad uue koodi all edaspidi nii Nordica tellimuslennud kui ka tulevased regulaarlennud Tallinnast, kui turg pandeemiast taastub ja Tallinnast lendamise nõudlus vajalikule tasemele jõuab.

“Eestist väljaspool toimuvad liinihanked ei vastandu otselendudele Tallinnast. Vastupidi – need annavad meile sissetuleku, mis ei sõltu ei piletimüügist ega lennukite täituvusest. Tegu on hea ärivõimaluse ja teenuse ekspordiga, mis aitab kriisiga toime tulla,” selgitas Urva.

Nordica juhi sõnul täidab Nordic Aviation Group sedasi toimides otseselt omaniku ootust, säilitades liinihangetega lennuvõimekuse ja kvalifitseeritud lennupersonali ning olles valmis avama otseühendusi Tallinnast, niipea kui turg selleks valmis on.

Nordical nüüd oma piletimüügi platvorm

Nordic Aviation Groupi kuuluv Nordica teeb täna oma esimesed regulaarlennud, omades rahvusvahelist lennuettevõtte sertifikaati ja IATA koodi. Ühtlasi on see esimene kord, kui reisijad on ostnud piletid Nordica enda piletimüügi platvormi kaudu.

Nordica lennuk stardib esimesele regulaarlennule täna ennelõunal kell 11.20 Tallinnast, et lennata Rootsis võidetud riigihanke alusel marsruudil Gällivare-Arvidjaur-Stockholm. Kommertsjuhi sõnul on liinihanked praegu suurima potentsiaaliga ärisuund, sest lennufirmad koroonakriisi tingimustes enam ise ebakindla kasumlikkusega liinide avamise riski võtta ei soovi.

Ettevõtte kommertsjuhi Deepak Ahluwalia sõnul on see kindlasti paljudele ootamatu, et Nordicast on alles nüüd saanud ka Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) mõistes lennufirma.

“Samas pole see olnud mingi saladus, et varasemalt kasutas Nordica teiste lennuettevõtete piletimüügisüsteeme ja ostis teistelt ettevõtetelt sisse ka lendude opereerimise teenust. Täielik iseseisvumine Poola LOTist ja kõigi vajalike võimekuste väljaarendamine ongi olnud umbes viimase aasta areng,” selgitas ta.

Võrreldav Eesti saarteliinide mudeliga

Samas on kohalikel omavalitsustel või muudel transpordiühenduste eest vastutavatel asutustel soov selliseid liine toimima panna. “Me osaleme veel paljudel Euroopa riikide hangetel ja võitmise korral teenindame liine oma lennukite ja meeskondadega. Sisuliselt on tegu analoogilise mudeliga nagu Eesti saarte ja Tallinna vahelised lennuühendused,” lisas Ahluwalia.

2015. aastal asutatud Nordic Aviation Group on kasvanud läbi aegade suurimaks Eesti lennuettevõtteks. Nordica tütarettevõte Regional Jet, mis tegutseb kaubamärgi Xfly all, osutab lennuteenuseid Nordicale, LOTile, SASile ja teistele hankelepingu põhistele partneritele Euroopas.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena