MyStari ehitus Rauma laevatehases (RMC) algas eelmise aasta 6. aprillil ja see on kõige suurem laev, mis on Rauma laevatehases seni valmimas.

Tallinki MyStari ristimistseremoonia toimub laeva ristiema President Kersti Kaljulaidi osalusel. Tavakohaselt saab ehitusjärgus olev MyStar omale ametlikult nime just ristimistseremoonia käigus.

Vahetult peale MyStari ristimist, sama sündmuse osana, toimub ka laeva vette laskmine ehk veeskamine, mis tähistab ajalooliselt, et uus laev on valmis laevakere veekindluse prooviks.

MyStari veeskamine viiakse läbi Rauma laevatehase kuivdokis, kus MyStari ehitus on ka seniajani toimunud. Veeskamise käigus avatakse aukülaliste poolt tseremoniaalselt kuivdoki veeventiilid, ning kuivdokki lastakse esimest korda merevesi.

Peamiselt veeldatud maagaasil (LNG) sõitev MyStar on varustatud kõige innovatiivsema tipptehnoloogiaga pardal ning on kooskõlas kõigi praeguste emissiooninõuetega, ning omab ka valmidust järgmise põlvkonna võimalikult heitmevabade tehnoloogiaseadmete edasiseks paigaldamiseks.

LNG-süstiklaevade Megastari ja MyStari tandem, mis tekib 2022. aasta keskpaigast TallinnaHelsingi liinile, loob ühtlasi ka senivõimalikest lahendustest kõige rohelisema ühenduse Eesti ja Soome pealinnade vahele.

„Täna, kogunedes Rauma laevatehasesse tähistama järjekordset olulist verstaposti meie kõige uuema laeva MyStari ehituses, oleme rõõmsad ja tänulikud, et hoolimata ülemaailmse viiruse- ja tervisekriisi karmidest ja raskesti prognoositavatest oludest ning jätkuvatest reisipiirangutest on meil koos oma koostööpartneritega olnud võimalik MyStari strateegilise ehitusprojektiga edeneda heas tempos,“ ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene

MyStar

Valmistaja: Rauma Marine Constructions (RMC), Soome, valmimisaasta 2022

Reisijakohti - 2800

Reisijakajuteid – 46

Tekke: 12

rajameetreid – 3190

Pikkus – 212 m

Laius – 30,6m

Kiirus - 27 sõlme

Kogumahutavus – GT 50 000

Jääklass: 1A

Peamasinate koguvõimsus 42000 kW

Referentslaev: Tallinki süstiklaev Megastar