Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Kaubanduskeskuste avamise järel on e-ostmise aktiivsus kuust kuusse langenud, küündides juulis 49 protsendi tasemele.

„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida toidukaubad ja kosmeetika, neis kaubagruppides on e-ostjate osakaal vastavalt 14 protsenti ja 45 protsenti, mis moodustab 80 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi.

Enim on e-ostjaid kaotanud jalatsid, rõivad ja remondikaubad, mis on säilitanud ligi 40 protsenti kevadisest e-ostmise tipptasemest.

Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid üks – elektroonika.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 15.-21. juulini ja selles osales 1024 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.