18. augustil teatas 23-aastane Narvas elav mees, et talle on helistatud võõralt telefoninumbrilt ning esinetud SEB panga töötajana. Mehel paluti kahtlase tehingu tühistamise ettekäändel jälgida helistaja juhiseid. Jälgides juhiseid, avaldaja teatas oma isikukoodi viimased 4 numbrit ja sisestas rakenduse Smart-ID PIN-1 parooli. Kahju suurus ligikaudu 3050 eurot.

18. augustil teatati, et 17. augustil sai 47-aastane mees kõne väidetavalt Swedbanki töötajalt, kes väitis, et mehe pangakontolt üritatakse raha varastada. Kaitseprogrammi paigaldamiseks paluti mehel sisestada PIN-kood, mida ta ka tegi. Hiljem avastas mees et tema kontolt on kadunud ligi 700 eurot.

18. augustil anti teada, et 16. augustil helistas 36-aastasele mehele mees, kes ütles, et ta on Swedbankist ja avaldaja pangakontol taheti teha kahtlane tehing. Avaldaja ütles, et kasutab SEB Panka, mille peale helistaja vastas, et need kaks panka on omavahel seotud ning ühendas teda edasi järgmise töötajaga, kes ütles, et nad suudavad petiste tegevuse peatada.

Selleks pidi mees järgima telefoni teel antud juhiseid. Avaldajale saadeti kinnituskoodid, misjärel ta sisenes oma internetipanka, sisestas antud koodid ning kinnitas tegevused ka enda paroolide ja koodidega. Hiljem avastas mees, et tema nimel oli firmast Bondora AS võetud 6500 eurot laenu ning tema kontolt oli kantud palju erinevaid summasid temale tundmatutele arvetele. Mehele tekitatud kahju on 974 eurot, millele lisandub Bondorast võetud laen.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena