Tegemist on tõukerattaid rentivate ettevõtete Tier, Lime ja Voi ning linnadevahelise eksperimendiga. Piiranguga soovitakse mõista, kas ja kuivõrd vähendab see elektritõukeratastega tekkinud õnnetuste arvu. Soomes peetakse seda väga levinud probleemiks, kõigest kolme suvekuu jooksul oli seal üle 500 elektritõukeratta õnnetuse.

Lisaks nädalavahetuse piirangule vähendatakse öötundidel ka elektritõukerataste võimalikku kiirust 20-st 15 kilomeetris tunnini. Varem on öised kiirusepiirangud kehtinud vaid Helsingi kesklinna piirkonnas.

Elektritõukerattaid rentiva ettevõtte Tier On kommunikatsioonijuht Elina Bürklandi sõnul on öine piirang hea lahendus. "Mõtleme oma valikutele lähtudes pikemast perspektiivist. Soovime leida viise, kuidas elektritõukerattad oleksid kodanikele ka reaalselt kasulikud," kommenteeris ta. Bürkland oli seisukohal, et kiirusepiirang võiks siiski edaspidi jääda 20 kilomeetrit tunnis nagu on ka teistes Euroopa riikides. Praegu jääb Soome siinkohal erandiks.

Ettevõtte Voi tegevjuht Reetta Alastalo on pikemas perspektiivis nädalavahetuse piirangute suhtes kriitilisem, sest tõukerattad peaksid autosõidule konkurentsi pakkudes olema igal ajal kättesaadav „Piirangud ei lahenda pikas perspektiivis probleemi, inimesed leiavad ikka viisi, kuidas purjuspäi sõita. Seetõttu usume, et on vaja promillipiiranguid ja tõhusat teavitamist joobes juhtimise tagajärgedest," sõnas ta.

Helsingis jõustus muutus 3. septembril. Nüüd tulid kaasa ka Vantaa ja Espoo. Otsus kehtib praegu aasta lõpuni ning seejärel vaadatakse olukord üle ning tehakse järgmised otsused.