UAB ACC Distributioni direktori Žymantas Baušyse sõnul lõpetas ettevõte 2020. aastal strateegilise väljumise idaturgudelt – müüdi Valgevenes tegutsev ettevõte. See võimaldas tõsiselt kontsentreeruda Baltikumi koduturgudele. Meeskonna pühendumus, tähelepanu partneritele, uuendamise – strateegilise eesmärgi – järjekindel elluviimine aitasid suurendada tulusid Balti riikides 27% võrra ja kasvatada turuosa. „Suurima kasvu saavutasime IT-toodete põhikategooriates: tahvel- ja sülearvutite, monitoride ja printerite müügis. Koguni kolm korda suurendasime oma turuosa väikeste kodumasinate kategoorias, mille kiired muudatused olid tingitud robottolmuimejate suurenenud nõudlusest,“ selgitas Baušys.

Mida lubasime – seda ka tegime

Eelmise aasta ühe edukaima projektina mainis Baušys ettevõtte tööd Xiaomi kaubamärgiga Balti riikides. „Aastal 2020 plaanisime selle kaubamärgiga aktiivset koostööd teha – mida me ka tegime – arendasime kaubamärki, tõime turule uued Xiaomi kategooriad: telerid, pesevad robottolmuimejad, teise põlvkonna tõukerattad. Kui algas karantiin ja turg võttis suuna veebi, suutsime operatiivselt reageerida ja suurendasime müüki veebis kauplevatele klientidele. Samuti tugevdasime Xiaomi jaemüügipositsioone ja laiendasime selle kaubamärgi müügikanaleid. Tulemusena suurenes Xiaomi kantavate seadmete arvuline osakaal turul 2020. aastal 66%-ni ja robottolmuimejate osakaal – 32%-ni ning robotikategooria kasv kahekordistus: 19,4 tuhandelt ühikult 2019. aastal 41,3 tuhande ühikuni aastal 2020,“ sõnas ACC Distributioni direktor.

Žymantas Baušys, ACC Distributioni direktor

Uuendamine: E- Mobility ning spordi- ja vabaajatoodete ärisuund

Tema väitel keskendus ettevõte eelmisel aastal uute ärisuundade otsingule ja nende arendamisele. „Koostöö äriotstarbeliste elektroonikaseadmete ja IT-lahenduste uute tarnijatega võimaldas teenida ligi 22 mln eurot tulu, mis moodustas kogu ettevõttegrupi käibest 8,6%. Alustasime ka kahe täiesti uue ärisuuna arendamist: elektrisõiduriistade ärisuuna E- Mobility ning spordi- ja vabaajatoodete suuna. Loodame, et uued tegevusvaldkonnad toovad meile juba 2021. aastal 1 miljoni eurose lisatulu,“ ütles eelmise aasta saavutusi loetledes Baušys.

Ettevõtte juht lisas, et aastat 2020 iseloomustas uute äripartnerite ja strateegiliste lepingute rohkus. Sõlmiti kokkulepped enam kui 22 uue tarnijaga, kellest olulisemad on Huawei, Synology, Lexar, Sennheiser jm. „Eelmisel aastal keskendusime ettevõtte heatasemelise DNA hoidmisele. Sel eesmärgil korraldasime ACC Hakatoni, mis andis mitmeid ideid, mis on juba praegu meie äritegevusse olulisi muudatusi toonud. COVID-19 pandeemia oli meile tõsine väljakutse, mille kogu meeskond muutis uuteks võimalusteks,“ selgitas ACC Distributioni direktor.

Kasvav vajadus otsekaubanduse teenuste järele ja ostukogemuse täiustamine

„Eelmisel aastal suurenes hüppeliselt vajadus saata kaupu otse meie klientide lõpptarbijatele (drop-shipping). Seda teenust kasutades lühenes tarneahel ja me märkasime, et meie kliendid on väga rahul sellega, et pole vaja enam kaupa oma ladudes hoida ning me saame kauba nende eest lõpptarbijatele saata. Oodatavasti suureneb sel aastal nõudlus selle teenuse järele koguni 70% võrra, mis võimaldab elektroonikaseadmeid müüvatel ettevõtetel vähendada veelgi transpordikulusid,“ ütles Baušys. ACC Distributioni juhi sõnul on ka 2021. aastal käsil kliendi ostukogemuse täiustamine ACC Distributioni platvormil. Investeeritakse IT-riistvarasse, seadistatakse platvormi uuendusi, mis aitavad klientidel aega kokku hoida ja platvormi veelgi kasutajasõbralikumaks muuta. 2021. aastal käivitati projekt uue laohaldussüsteemi juurutamiseks – selle rakendudes on kavas kõigile partneritele veelgi tõhusamalt ja sujuvamalt teenuseid pakkuda.

Jätkusuutlik kasv ja igakülgne tähelepanu töötajate heaolule

Käesoleva aasta ülesannetest rääkides rõhutas UAB ACC Distributioni direktor, et esimene poolaasta oli edukas – turg ja ettevõtte tulud kasvasid, kuid teisel poolaastal on oodata turu aeglustumist. Sellegipoolest eeldatakse, et uutest algatustest saadav tulu aitab ettevõttel jätkusuutlikult kasvada.

ACC Distribution grupis, st Leedus, Lätis ja Eestis, töötas eelmisel aastal kokku 245 töötajat. „Meil on hea meel, et 2020. aastal väga ebakindlates tingimustes töötades, kui ei olnud teada, kuidas tuleme pandeemiaga toime, hoidsime oma töötajad alles. Nende pühendumus ja tubli töö võimaldasid meil väljakutsetest jagu saada ja hõivata uusi turupositsioone. Oleme tõesti palju sisekommunikatsiooni investeerinud, et töötajad oleksid võimalikult hästi kursis ettevõtte majandustulemustega, käimasolevate projektidega, et see annaks neile vähemalt teatud stabiilsustunde. Julgustasime juhte ja meeskondi korraldama iganädalasi kaugkoosolekuid, et arutada mitte ainult töö, vaid ka töötajate heaolu üle. Kasutasime töötajate emotsionaalse seisundi hindamiseks erinevaid vahendeid, investeerisime professionaalsete treenerite kaugkoolitustesse ja korraldasime mitmeid kaugüritusi, mis võimaldasid inimestel mitteametlikus keskkonnas suhelda,“ jutustas Žymantas Baušys pandeemia kestel töötajatele osutatud tähelepanust.