Taavet Hinrikus ja mainekad investorid süstisid Läti idufirmasse 45 miljonit eurot
(4)Läti üks põnevamaid idufirmasid Printify kaasas 45 miljonit eurot, mille näol on tegemist Baltimaade ühe suurima A-seeria rahastusvoorus tehtud investeeringuga.
Riskikapitalifondi Index Ventures'i juhitud investeerimisringis osalesid H&M, Richard Bransoni Virgin Group, tehnoloogiaettevõtete Vinted, Squarespace ja RedHat juhid, samuti Hollywoodi staari Will Smithi kaasasutatud risikikapitalifond Dreamers VC. Eestist investeeris idufirmasse ka Wise'i juht Taavet Hinrikus.
Saadud investeeringu suunab idufirma edasisse laienemisse ja värbamisse. Peakontoriga Lätis annab Printify tööd rohkem kui 500 inimesele üle maailma, viimastel aastatel on töötajate arve kahekordistunud ning sama trendi on oodata ka tänavu. Idufirmal on rohkem kui 70 vaba töökohta, oma ridadesse otsitakse tootearendajaid, insenere, turundajaid ja disainereid, nendest enamikule laienevad ka kodukontori võimalused. Eestis töötab Printify heaks 20 inimest, idufirma kontor asub Lift99 ruumides.
"Meie eesmärgiks on luua ajas arenev e-kaubanduse platvorm, mis võimaldab inimestel asutada riskivabalt ja võimalikult vähese eelarvega oma ettevõte. Soovime, et e-kaubanduses levinud masstootmine muutuks vajaduspõhiseks, selleks eemaldame pikast ahelast vajaduse tooteid ja nende loomiseks vajalikke asju ladustada, vähendades seeläbi tootmisest tulenevaid jääke," ütles Printify asutaja James Berdigans.
Personaalse trükkimis- ja printimisteenustega alustanud Printify eesmärk on muutuda üleilmseks e-kaubanduse platvormiks, mis võimaldab igaühel alustada ettevõtlusega ja luua unikaalse disainiga tooteid. Printify e-poes suunatakse iga toode trükkimisse ja tootmisesse ainult pärast seda, kui klient on selle eest edukalt e-poes tasunud. Toode saadetakse seejärel otse lõpptarbijale, minimeerides seeläbi eelinvesteeringute mahtu ja kõikvõimalikke tootmisega seotud riske.
Printify tootekataloog hõlmab laia valikut tooteid, sh meeste, naiste ja laste rõivaid, kotte, köögitarvikuid, voodiriideid, vannitoakardinaid ja palju muud, mille peale on võimalik kanda oma disaine ja kujundusi. Printify on ühendatud rohkem kui 100 trükkimisettevõttega üle maailma, enamus neist asuvad idufirma sihtturul Ameerikas. Möödunud aastal kasvas Printify jõuliselt, idufirma teenuseid on tänaseks kasutanud üle 2 miljoni inimese.
„Möödunud aasta tõi meie sektoris olulisi muutusi. Inimesed ostavad netist rohkem kui kunagi varem ning suur osa loovinimestest ja ettevõtjatest otsib uusi võimalusi lisasissetuleku teenimiseks. Meil on olnud suur au olla sellel muutuval ajal olemas nii paljudele andekatele inimestele ning soovime sel aastal kasvatada jõuliselt oma meeskonda ning jõuda rohkemate inimesteni Euroopas ja kaugemal," lisas Berdigans.
„Printify on eemaldanud ettevõtja jaoks kõik ebavajalikud takistused, et luua lahedaid tooteid ning andnud seeläbi rohkem kui kahele miljonile inimesele võimaluse alustada vaid mõne nupuliigutusega oma ettevõttega. Tehnoloogia arenedes soovib Printify aidata inimestel viia ellu võimalikult hullumeelseid ideid," ütles Index Ventures'i investeeringute juht Dino Becirovic, kes juhtis ka Printify investeerimisringi.
"Kogu maailm liigub personaalsemate toodete ja teenuste poole ning meil on hea meel investeerida Printify ettevõtmistesse ja meeskonda. Printify asutajate julgus oma visiooni ellu viia ja senine edu on märk väga heast äriideest ning annab head eeldused saada valdkonnas edukaks suunanäitajaks," ütles H&M investeeringute juht Elise Fahlen.