Kaido Raja, merXu Eesti juhi sõnul kasvab platvorm nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt. „Täna tegutseme Eestis, Leedus, Poolas, Tšehhis ja Slovakkias, aga lähiajal laieneme Saksamaale, Ungarisse, Rumeeniasse ja Lätti. Euroopa suurimal turul Saksamaal ostetakse Ida-Euroopast rohkem kaupu kui Hiinast ning koroonakriisis tekkinud Aasia tarneraskused on nõudlust Ida-Euroopa kaupade järgi kasvatanud. MerXu lõppsiht on terve Euroopa katmine ja nii laienevad ka siinsete ettevõtete kauplemisvõimalused. Platvormile lisanduvad peagi ka uued funktsionaalsused eri maksemeetodid, logistikalahendused, kindlustusvõimalused,“ räägib Kaido Raja.

Viimase aja tehingutest toob Kaido Raja välja Põhjala Deli, kes soetas tänavu augustis Balti Jaama Turul alustanud söögikoha jaoks HoReCa seadmed. „Oleme paslik keskkond HoReCa sektori ettevõtetele, tootevalikus leidub kõik suurköögi pidamiseks vajalik. Asjaajamist tarnijaga hõlbustas meie sõnumilahendus, millega saab müüjaga otse suhelda. Sel on automaattõlge ja pooled saavad oma soovid kirjutada emakeeles.“

Jüri Lakspere, Põhjala Deli partner räägib, et merXu kaudu osteti Poola firma Invest Horeca köögiseadmed ja mööbel, nende seas külmikud, sügavkülmikud, roostevabad metall-riiulid ja tööpinnad, universaalajamid ning taignarullija, kokku 20 000 euro eest. „Ostsime, sest Poola seadmete hind oli meile soodne ja tarneaeg paraja pikkusega, samuti oli nendega suhtlemine lihtne. Mujal pakutud seadmete tarneaeg oli meile liiga pikk, üle poole aasta,“ lisab Jüri Lakspere. Põhjala Deli tahab laieneda, avades suure läbikäidavusega paikades, näiteks kaubanduskeskustes väiksemaid delitoitude müügikohti.

Septembri keskpaigaks oli merXu kasutajateks registreerunud üle 14 000 ettevõtte, Eestist on liitunud ligi 1500 ettevõtet. Kokku on platvormil üle kahe miljoni erineva toote ning päevas toimuvad ettevõtete vahel sajad tehingud.