Hiljuti üks suur Baltikumiüleseid digikanalite kasutamise uuringuid tõi välja, et igal päevasel ajahetkel kasutab 76% kogu täisealisest elanikkonnast Baltikumis sotsiaalmeediat (vähemalt on tal mõni kanal lahti). Eesti e-ärid kasutavad edukalt digiturundust, kuid samavõrd, kui kiirelt kasvab digikanalite kasutamine ja e-kaubandus, tekib juurde ka kõikvõimalikke automatiseerimise tööriistu, mida tegelikult võiks, kui mitte öelda isegi peaks aga ei teata ning kasutata. Näiteks on Eestis millegipärast vähe kasutatav taasturundus (remarketing), mobiilsed aplikatsioonid, automaatturunduse tööriistad jpm.

Soovitused digiturunduse plaanide ja erinevate müügikanalite strateegia loomiseks

E-poe digiturundusplaan peaks olema pikaajaline ning peaksid läbi mõtlema järgmised punktid:

  1. Mida soovid digiturundusega saavutada?
  2. Mis kanaleid kasutad, miks kasutate just neid ning mis on nende kanalite eesmärgid?
  3. Mis on tulemuste mõõdikud igas kanalis?
  4. Kuidas aitavad erinevad internetiturunduse kanalid, mis kasutad, ärieesmärke saavutada?
  5. Mitut kanalit suudate hallata? Mis tasemel? Kui palju kulub sellele ressurssi?
  6. Mis digitaalseid kanaleid pidi potentsiaalsete klientideni jõuda?
  7. Kuidas analüüsid hiljem kanaleid ehk tulemusi?
  8. Kas need protsessid on automatiseeritud ning kasutate parimaid saadaolevaid tööriistu?

Kuna e-kaubandus on üks kiiremini kasvavaid ning lähiajal olulisemaid müügikanaleid, ilma milleta enam ei saa, peaksid mõtlema läbi ka füüsilise ja e-poe ühildamise ühtsesse protsessi ehk omnichannel protsessid:

  1. Kas sinu e-poes on iga toote puhul näha selle toote saadavus ja kogus füüsilises poes?
  2. Kas tarne-, toote-, garantii- ja müügiinfo on kliendile kindlust tekitav ning vajadusel on ka e-poest kohe võtta teenindaja, kellega suhelda?
  3. Kas iga toote info on detailne ja põhjalik?
  4. Kas iga toode on maksimaalselt hästi presenteeritud? Mitmed vaated, video, võrdlusmomendid, inimese seljas, käes jne?
  5. Kas klient saab e-poes tellides tulla kaubale järgi ka talle sobivasse kauplusesse?
  6. Kas klient saab ka tavapoes vormistada ostu e-poest?
  7. Kas kõik püsikliendikogemused ja turundussõnumid toimivad ning on kõikides kanalites seatud ühtemoodi?


Kuidas siit minna aga edasi? Kuidas olla kursis parimate tööriistadega ning kuulata rahvusvahelistelt kogemustega tegijatelt nõuandeid? Üks võimalus on tulla 8. novembril Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatavale Grow up, Grow better seminarile, mis keskendub efektiivsusele e-äris ja kus lahendame küsimust “Kuidas saavutada enda e-äris efektiivsus?” Meie eesmärk on väga lihtne- lahendada Eesti e-poodide probleeme, aidata kasvada suuremaks, edukamaks, olla rahvusvahelises konkurentsis. Seetõttu kuuled 8 novembril vähemalt 17 esinejat, kellest mitmed töötavad edukates rahvusvahelistes ettevõtetes ning on maailmatasemele lektorid. Kuuled SEO, automaatturunduse jm tööriistade soovitusi, mis aitavad tõsta efektiivsust. Laolahendustest, mis aitavad tarnekiirust tõsta kordades või e-poe platvormide, suunamudijate, tarbijamängude kui tarbijakäitumise trendidest ja ka sellest, kuidas tellida arendajalt e-pood, mis ei oleks kräpp. Aga eks kõige parem on tutvuda programmiga ise: www.delfi.ee/growup

Tule kuulama, luban, et saad efektiivsust kõvasti enda e-poele juurde ja paar väga head soovitust enda jaoks!