Katservice OÜ juht Siim Tobonik meenutab, et algul oldi firmas laienemise suhtes pigem skeptilised ja arvati, et kõige õigem on jääda tegema seda, milles juba väga hea ollakse. Ent info headest töödest levis inimeselt inimesele ja ettevõtte tööde hulka lisandusid peatselt ka ridaelamud ning kortermajad, sest Katservice OÜ teenuseid läks vaja ka kinnisvaraarendajatel.

Kuna lisandus uusi koostööpartnereid, laiendati tegevusala veelgi. Lisaks katustele pakutakse nüüd ka paljusid teenuseid, mis katusest allapoole jäävad – nii tehasemajade kokkupanekut, puitkarkassmajade ehitust, puusepatöid kui ka sisetöid.

Spetsialist otsi üles enne majaostu

Peamiseks tegevusalaks on aga siiski jäänud katused ja lisaks ehitamisele tegeletakse ka katuste hoolduse ning majaomanike konsulteerimisega.

Katservice’i katusemeistrid paigaldavad väga erinevatest materjalidest katuseid – eelistatud on kivi, plekk ja eterniit kui materjalid, millesse ka ise usutakse. Valtsplekk-katust saab samuti tellida, kuid selle puhul kaasatakse koostööpartnerid.

„Pole katust, millega me hakkama ei saaks,” viitab Siim Tobonik väga erinevat tüüpi katuselahendustele ja lisab, et ametialased väljakutsed tegijatele meeldivad.

Ehitusettevõtja soovitab, et õige aeg katusespetsialistide poole pöörduda on enne kinnisvara soetamist, sest kui katus vajab vahetamist, lisab see maja algsele hinnale arvestatava protsendi. Nii näiteks võib 80 000 eurot maksva maja katusevahetus maksta orienteeruvalt 20 000 eurot ja see on teadmine, millest enne kodusoetamist tublisti abi võiks olla.

Katuse säilimine eeldab hooldamist

Katservice OÜ spetsialistid annavad oma katustele viieaastase garantii. Selle aja jooksul võib tellija alati teada anda, kui katusega probleeme on, ja meistrid likvideerivad need tasuta.

Lisaks pakutakse katustele hooldust. Siim Tobonik märgib, et kuna paljudest koduomanikest on katusepaigaldamise protsessi ajal saanud head tuttavad, siis uuesti samasse kanti sattudes vaatavad Katservice’i meistrid alati ka katuse üle, et tuvastada võimalik tekkinud pisiprobleem või hooldusvajadus. Luubi all on nii katus ise kui ka fassaad, vihmaveetorud ja tarvikud – ilmnenud probleemide korral saab lasta ka need korda teha. Nii saab majaomanik hulga raha säästa, sest väikeste vigade likvideerimine on märksa soodsam, kui oleks hiljem suuremate murede lahendamine.

Katust tellides uuri pakkujate tausta

Siim Tobonik on kogenud, et üks viga, mida tehakse nii eraisikute või -firmade poolt kui ka avaliku raha eest hangete korraldamisel, on see, et esmaseks valikukriteeriumiks kuulutatakse hind.
Kahtlemata on see oluline, kuid seejuures tuleks kindlasti jälgida ka seda, mida ühe või teise hinna pakkuja on varem teinud, millised on tema töö tulemused ja mida räägivad tema kohta varasemad kliendid.

Katservice on näiteks kokku puutunud olukorraga, kus algul pole nende pakutud hind sobinud, hiljem on neid aga kutsutud varasema pakkuja töid ümber tegema. Kindlasti ei kujune aga tegemise ja ümbertegemise tellimine kliendile soodsamaks kui kohe algul kvaliteetset tööd tegeva ettevõtte valimine.

Siim Tobonik soovitab nii katuse- kui ka muude ehitustööde tellijatel esmalt uurida tegijate töökogemuse kohta – ja seda just selles valdkonnas, mida tellida plaanitakse.