Viimastel nädalatel on üha enam arutatud selle üle, et sõidujagamise hind on tipptundidel tõusnud. Bolti sõiduteenuse juht Eestis Eva Liisa Rikkase sõnul on nii Eestis kui mujal Euroopas on nõudlus sõidujagamise teenuse järele hüppeliselt kasvanud inimesed on pärast suve linnades tagasi ning leevenenud piirangute tulemusena on taas ringi liikuma hakatud. "Suurem nõudlus tähendab aga omakorda teenuse kõrgemat hinda," selgitas ta.

Bolt tegutseb vaba turu tingimustes. "Kui kasvab nõudlus, peab kasvama ka seda teenindav pakkumine. Kui üha rohkem inimesi tahab sõiduteenust kasutada, peab olema rohkem juhte, kes neile seda teenust osutavad. Seda just tipptundide ajal, kui inimesed liiguvad kõige rohkem," rääkis Rikkas.

Dünaamilisest hinnastamisest
Bolti sõidud põhinevad dünaamilisel hinnastamisel. "Süsteem jälgib automaatselt piirkondi, kus nõudlus on suurem kui pakkumine ning vajadusel rakendub hinnakordaja, mis suunab juhid suurema nõudlusega aladesse," selgitab ta ja lisab, et see aitab juhte jagada erinevate linnaosade vahel nii, et iga piirkonna keskmine ooteaeg paraneb ja kliendid saavad kiiremini auto. Kui autode pakkumine jõuab nõudlusele järele, langevad hinnad taas automaatselt baastariifi tasemele.

Kõrgem hind tähendab juhtidele rekordilist teenistust
"Dünaamilise hinnastamise kõige suurem kasutegur tarbija jaoks on see, et kliendid saavad alati auto, kui neil seda hädasti vaja on," sõnab Rikkas. Ta tõdeb, et tipptundidel on hinnad kallimad, kuid see garanteerib, et rohkem juhte tuleb konkreetsesse piirkonda ja teenuse kättesaadavus paraneb. "Meenutagem aega kümme aastat tagasi, kus näiteks reede õhtuti või aastavahetusel telefoni teel taksot tellides kuulsime vastuseks, et “taksot ei ole saada”. Need ajad on õnneks möödas," tõi Rikkas välja.

Suurem nõudlus ja seeläbi kõrgem teenuse hind tähendab omakorda, et juhtide teenistus on väga hea. "Meil on väga hea meel, et alates kevadiste COVID-19 piirangute lõppemisest on sõite tehtud nii palju, et juhtide sissetulekud teevad siiani rekordeid," lisas ta.

Sõidukikaart on takistuseks
Praegust olukorda aitaks Rikkase sõnul parandada uute juhtide platvormile tulek, kes just pakkumise poolt suurendaksid ja seeläbi hindu sõitjate jaoks soodsamaks muudaksid.

Samas ei soosi tema sõnul praegune regulatsioon tipptunni nõudluse leevendamist, sest juhid ei saa väikeses mahus Bolti platvormil teenust osutada. "Nimelt peab juht, kes soovib sõidujagamise teenust osutada, taotlema enda sõiduvahendile sõidukikaarti. See on täpselt sedavõrd aja- ja rahakulukas künnis, et heidutada neid, kes sooviksid teha ainult neli või viis sõitu nädalas näiteks oma igapäevatöö kõrvalt või ajal, kui laps on hoius või trennis," selgitas ta.

Ta lisas, et viimaste kuude hüppeline nõudluse kasv on selge näide sellest, et inimesed vajavad üha enam kiiresti kättesaadavaid, usaldusväärseid ja isiklikku sõiduautot asendavaid transpordiviise. "Selleks, et turumajanduse tingimustes ei kaasneks sellega liigne hinnatõus, tasub kaaluda sõidukikaardi nõude leevendamist."