Ametiisikute sõnul kergendab see samm ettevõtete jaoks informatsiooni jagamist ja mõnede riigi osade, kus vajadus on kõige suurem, prioriteediks seadmist, vahendab BBC News.

Briti tanklates on juba päevi olnud pikad järjekorrad, sest hirm häirete ees kütusega varustamisel kutsus esile paanilise kokkuostmise.

Keskkonnaminister George Eustice ütles aga, et ei ole plaane panna sõjaväelased kütuseveokeid juhtima. Eustice’i sõnul on valitsus kaalunud armee kasutamist, aga juhtide puudus ei ole suur probleem.

„Ainus põhjus, miks meil ei ole tanklates bensiini, on see, et inimesed ostavad bensiini, kui neil seda vaja ei ole,” ütles Eustice, ennustades, et asjad rahunevad maha, kui närvilised inimesed on oma autode paagid täis lasknud.

Suurbritannia bensiini jaemüüjate liit (PRA) hoiatas, et kuni kaks kolmandikku liikmete ligi 5500 eraldiseisvast müügikohast on ilma kütuseta ning ülejäänud on osaliselt kuival ja kütus lõpeb seal varsti. Suurbritannias on kokku üle 8000 tankla.

Tehes teatavaks 1998. aasta konkurentsiseaduse kehtivuse peatamise naftasektori jaoks, ütles ettevõtlusminister Kwasi Kwarteng, et valitsusel on ammu paika pandud valmisolekuplaanid kütusega varustamise säilitamiseks.

Kwarteng ütles, et sektorile loa andmine informatsiooni jagamiseks tähendab seda, et ettevõtted saavad teha efektiivsemat koostööd segaduse minimeerimiseks.

Veokijuhtide puudus on viimastel kuudel põhjustanud Suurbritannias probleeme mitmetes sektorites alates suurtest toidupoodidest kuni kiirtoidukettideni.

Viimastel päevadel oli probleeme ka kütusevedudega, mis viis paanilise kokkuostmise ja pikkade järjekordadeni mõnedes tanklates.

Ühisavalduses, millega ühinesid teiste hulgas Shell, ExxonMobil ja Greenergy, korrati, et surve on põhjustanud klientide nõudluse ajutine suurenemine, mitte üleriiklik kütusepuudus.

PRA esimees Brian Madderson ütles BBC-le, et nappuse on selgelt põhjustanud paaniline kokkuostmine ja naftafirmade prioriteet on kiirteede tanklate täis hoidmine.

Tanklad on tühjad peamiselt linnades. Põhja-Iirimaal aga probleeme ei ole, teatas Madderson.

Laupäeval teatas Briti valitsus, et annab kuni jõululaupäevani ajutisi viisasid kuni 5000 välismaisele kütuseveokite ja toiduveokite juhile ning 5500 linnufarmide töötajale, et enne jõule segadust ära hoida.

Ligi miljon kirja saadetakse inimestele, kellel on raskeveoki juhiluba, ja õhutatakse neid sellesse valdkonda tööle naasma. Lisaks sellele kavatsetakse veel 4000 inimest raskeveoki juhiks välja õpetada.

Suurbritannia kaotas 2019. aasta teisest kvartalist kuni 2021. aasta teise kvartalini 72 000 autojuhti osaliselt seetõttu, et nad naasid pärast Brexitit Euroopa Liitu. Pandeemia raskendas aga raskeveoki juhieksamite korraldamist.