E-poodide omanikel on võimalus koostööd alustada Eesti idufirmaga makeitneutral. Idee on imelihtne. E-poe pidajal on võimalus istutada iga e-poest tehtud ostu kohta üks puu. Poe klient teeb (e-)poest ostu ja Eesti metsas hakkab kasvama uus puu.

Kristjan Kippar, makeitneutral üks asutajatest ning tegevjuht, kes on kogu elu e-poodidega tegelenud, selgitab: “Ma tean enda tegevuse pealt, kui palju üks e-pood võib tekitada prügi, rääkimata heitgaasidest. Iga toote tootmine, pakkimine, transport lattu, transport kliendini, loob meeletus koguses CO2-te. Sain aru, et midagi peab muutuma. Lõputu müümise ja tarbimisele õhutamise asemel peavad poepidajad maailmale tagasi andma”

Kes on metsa-positiivne?

“Lühidalt - metsa-positiivsus on, et sina või sinu ettevõtte annab maailmale rohkem, kui ära kasutab,” ütles Kippar. “Puitu tarbitakse väga mitmel moel, sealhulgas suur osa e-poodides kuluvast materjalist on tehtud puudest, siis esimeseks ideeks maailmale tagasiandmiseks saigi puude istutamine.”

E-poe pidajal on vaja oma poe CMSi lisada pistikprogramm ehk plugin, millega tekib e-poel võimekus makeitneutral tegevuses automaatselt kaasa lüüa. Kuid pistikprogrammi kasutamine e-poes ei tähenda pelgalt seda, et Eesti metsas hakkab kasvama rohkem puid. See tähendab vajaliku elupaiga tagamist erinevatele loomadele, lindudele ning parema tuleviku jätmist meie lastele ja meile endile.

Kuidas ja kes puid istutavad?

Kristjan Kippar sõnas kindlalt: “Kõik meie istutavad puud on sertifitseeritud ja neid saab kasutada kohaliku metsa uuendamiseks.” Istutamine toimub sõltuvalt ilmast 1-2 korda aastas ning tänu võimekatele partneritele on võimalus 2022. aastal istutada kuni 25 miljonit puud. Enne istutamist kulub ühe puu eel kasvatamisele 3 aastat.

“Hoiame igat e-poodi kursis istutamise protsessist, puude asukohast, ning hoolitseme, et puud kasvaksid suureks ja tugevaks” ütles Kristjan lõpetuseks.

E-poed on juba liitunud

Esimeste e-poodide seas on tervisetoodete ning isikukaitsevahendite veebiplatvorm Medifum, looduskosmeetika e-pood Pure Cosmetics ning mitmekesise valikuga mööblipood Sisustusparadiis.

Medifum.ee astus sammu kaugemalegi ning peale selle, et iga tellimusega saab valida puu istutamise, tegi ettevõte eraldi süsinikuneutraalsete toodete kategooria, kus olenemata kliendi valikust ning ilma igasuguse lisatasuta kaasneb automaatselt toote ostuga ühe puu istutamine.

“Medifumi klientide abil on üle 2500 puu istutamise järjekorras” lausus makeitneutrali tegevjuht Kristjan Kippar.

Liituda saavad kõik, mitte ainult e-poed

Esmane idee ning lansseerimine toimus e-poodidega, siis metsa-positiivsus pole ainult e-poodidele. makeitnautrali poole on pöördunud autosalongid, idufirmaded, kuller-, ja taksofirmad, kes soovivad oma tooteid või teenuseid muuta süsinikuneutraalsemaks ning jätta maailm roheliseks elukeskkonnaks.

Autofirmal on võimalik kompenseerida auto aastase läbisõiduga tekkivaid heitgaase. Võttes arvesse ühe puu süsinikusiduvust 22kg/CO2, saab kompenseerida näiteks Toyota C-HR Hybrid aastase läbisõidu (30 000km) 150 uue puu istutamisega.

Sarnane loogika kehtib iga teenuse või tootega. Vahet ei ole, kas tegu on ühe-mehe raamatupidamisfirmaga või serverifarmi omava suurettevõttega. Iga kliendi tehtud ostuga saab anda kliendile teada, et tema tehingu summas sisaldub 1 puu istutamine. makeitneutral loeb need ostud infosüsteemist, e-poest kokku, esitab tellijale arve ning korraldab professionaalse istutamise. Läbi sellise tegevuse muutub ettevõte süsinikuneutraalsemaks ning metsa-positiivseks.

Puud ei sure kunagi vanadusse

  • Osad puud on käinud Kuu peal. Puu seemned võeti kaasa Apollo 14 missioonile Kuu peale ning hiljem istutati nad Maale tagasi.
  • Karudel on oma lemmikud puud, millel selga kratsida. On avastatud karu kõndimas kilomeetreid oma lemmikpuu juurde selja sügamiseks.
  • Puud võitlevad kuritegevusega. Uuringud näitavad, et linnapuud on seotud madalama kuritegevuse määraga.
  • Puudel on oma “internet.” Puud suhtlevad omavahel ning jaotavad toitaineid läbi maa-aluse võrgustiku.