Kui veel eelmise aasta augustis oli müüdud elektri- ja hübriidautode maht 158 300 võrra väiksem kui diiselmootoriga sõiduautode registreerimisel, siis selle aasta augustis oli elektriautode edumaa juba 10 100 uut registreeritud sõidukit.

Avalikustatud andmete alusel on elektri- ja hübriidautod ka ainuke segment, kus on märgata kasvu. Nii diisel- kui ka bensiinimootoritega autode müük jätkub langustrendis. Aastaga on elektri- ja hübriidautode müügiarv kasvanud 61 protsenti. Analüüsi koostanud turu-uuringu ettevõtte JATO Dynamics hinnangul on selle taga nii riiklikud toetused kui ka ostuharjumuste põhimõtteline muutus, kuna turule on tulnud tarbijaid köitvamad mudelid ja tarbijad on aina teadlikumad elektriautode eelistest.

Elektriautode laadimisvõrgustikku ja laadijate infotehnoloogilist platvormi arendava ettevõtte Eleporti tegevjuhi Raul Potisepa sõnul näitavad viimased Euroopa Liidu automüüginumbrid, et elektriautode revolutsioon on juba täistuuridel. „Praegused tarneraskused ja kiibipuudus mängivad oma rolli ka sisepõlemismootoritega autode müüginumbrite kukkumisel, kuid see ei jää kindlasti viimaseks sarnaseks uudiseks, mida kuuleme. Elektriautode turg kasvab aastaks 2030 eeldatavalt 50 korda ning ainuüksi Eestis liigub selleks ajaks teedel 100 000 elektriautot praeguse üle 2000 auto asemel."

Elektri- ja hübriidsõidukite klassis oli eriti suur nõudlus Fiat 500 elektriversiooni, Peugeot 208, Hyundai Kona, Opel Corsa ja Kia Nirode järgi. Lisaks jätkus Volkswageni ID.3 silmapaistev müügiedu, mis oli ühtlasi Euroopa enimmüüdud elektriauto augustis. Ka augustis lansseeritud Tesla uus keskmise suurusega elektrimaastur Model Y jõudis vaid ühe kuuga kümne enim müüdud elektriauto hulka. Enim müüdud sisepõlemismootoriga auto Euroopas oli ökonoomne väikemaastur Dacia Sandero, mille hinnad algavad 10 000 eurost.

Laialdasema trendina oli kõigil 26 Euroopa turul märgata uute autode registreerimise aeglustumist, langedes keskmiselt 18% 713 714 sõidukini. See on madalaim registreeritud maht augustis alates 2014. aastast. Siiani kulgenud aasta lõikes on siiski müüdud ligi miljon masinat rohkem, kui jaanuari ja augusti vahel 2020 aastal.