Viimasel ajal on märgata klientide pahameelest seoses äppide hinnakordajate kasvuga ehk teisisõnu tuleb tipptundide ajal maksta üüratuid summasid. „Oleme põhimõtteliselt nõus viimasel ajal plahvatanud kliendipahameelega algorütmi abil dünaamiliselt reguleeritud liiga kõrgete taksohindade osas,“ rääkis Taxigo Tallinn OÜ omanik Eduard Dubrovski ning see ajendas neid tegema sammu tarbija ootuste suunas.

Dubrovski sõnul ei ole tarbijale selge, millise valemi alusel dünaamiline hinnastamine suuremates taksoäppides toimub. „Me teame, et keskmised taksosõidu hinnad on viimase 5 aastaga kasvanud üle 2 korra, kuid inimeste sissetulekud paraku mitte nii kiiresti. Taksojuhtide leidmiseks on kasvav hinnakordaja loomulikult vajalik, kuid leiame, et selle ülemist piiri tuleks siiski inimmõistusega piirata," rääkis ta ning lisas, et kui klient saab päevasel ajal sama vahemaa saama läbitud 5 euroga, siis ei peaks ta tipptunni pärast üle 8 euro välja käima.

Tööjõupuudus ning kasvav tarbimine seab hinna

Eduard Dubrovski selgitas, et kõrgem hinnakordaja on alati mingil määral ka taksoäpi poolse manipulatsiooni ja turunõudluse kompromiss. „Peamine tegur selles, et ühes populaarses rakenduses tekitab tarbijate pahameelt suur hinnakõikumine ja stabiilsuse puudumine, kohati isegi tavatariifist 3 korda kõrgemad hinnad, peitub koroonakriisis," selgitas ta. "Tarbijad hakkasid koroonaajal mitu korda vähem taksosid kasutama ja tööpuudus sundis tuhandeid juhte omale muu töö leidma. Nüüd on tarbjad vaikselt tagasi tulnud, kuid juhte on endiselt palju vähem kui 2 aasta eest,“ rääkis Dubrovski.

„Meie enda äpis on seniajani kordaja ulatunud maksimaalselt 2.0-ni, kuid otsustasime seda praegu, veelgi enam alla lasta. Jah, see tähendab, et tipptunnil tuleb taksot 7 minuti asemel oodata võib-olla 15 minutit, kuid seevastu saab klient hoida kokku päris mitu eurot,“ sõnas ta.