„Arutasime Taxigo algatust tipptunni hinnakordaja piiramiseks 1,5x-le meie liidu liikmetega ja leidsime ühiselt, et hinna piiramine on hetkel vajalik turu rahustamiseks, autokoormuse vähendamiseks kui ka äpitakso hinnatippude lähendamiseks tavataksode tariifidele, teatas Eesti Taksoettevõtete Liidu juhatuse liige Raul Kalev.

„Taksoettevõtete nägemuses ei ole mitmekordsed hinnakõikumised taksoturul mitte kellelegi kasulikud, sest need on suuresti manipulatiivsed ja viivad ajuvabade tulemusteni,“ rääkis Kalev.

„Klient ei tea kunagi, millist arvet oodata ja kas pärast toiduraha veel üle jääb. Juhid aga kipuvad kõik äppidesse tööle tulema ühel ajal, paariks tunniks päevas kindlasse kesklinna piirkonda, et siis sealt maksimaalne koor riisuda. Kujutage ette kui 3500 taksot võtavad kell 17.30 Tallinnas kliendid kesklinnast peale, viivad nad ükskõik millisesse magalasse ja lendavad siis välgukiirusel ilma kliendita tagasi samasse algupunkti vaid seetõttu, et seal on 2,5x kordaja!" kirjeldas mees.

Kalevi hinnangul mõjub tänases turuolukorras eriti koomilisena, et kui tellida tipptunnil takso taksofirmast või tänavalt, saab klient sõita taksomeetri alusel ja reeglina märkimisväärselt odavamalt kui sama autot suvalisest äpist tellides. Samas janunevad aga needsamad taksojuhid tema ütlusel samuti kõrgemate hinnakordajate järele ja eelistavad äppides hüplevaid kahe-kolmekordseid hindu.

Üle kümne eurone sõit peaks olema erand

Raul Kalevi sõnul lähtuvad taksofirmad vaikimisi põhimõttest, et üle 10 eurone (+/- 2 eur) taksosõit peaks Tallinnas olema pigem erand kui norm. Näiteks päeval võiks odavama taksoga kesklinnast Lasnamäele saada 8 euroga, reede öösel aga 12 euroga.

„Kuigi me kõik, nii takosjuhid, äpid, kui taksofirmad, soovime päeva lõpuks ellu jääda ja ka raha teenida, siis on iga sõidu pealt teenitavast vahendustasust siiski üks veelgi olulisem näitaja, mida tasuks nn jagamismajanduse ajastul silmas pidada,“ lausus ta.

Raul Kalevi sõnul ei vähendaks taksohinna piiramine Taxigo äpis oluliselt enamuse juhtide teenistust, küll aga tuleks neil sama raha teenimiseks teha iga päev 2-3 sõitu rohkem. „On neid, kelle jaoks see pole variant, kuid on ka palju neid, kes sellega rahulikult kaasa tulevad,“ märkis ta. „Taksofirmadesse on üldjuhul kogunenud need juhid, kes teevad seda tööd täisajaga ja eelistavad pigem stabiilsust.

Taxigo taksoäpp, mis tegutseb viies riigis ja omab hinnanguliselt 20% turosa Tallinnas, teatas paari päev eest, et piirab oma äpis tipptunni hinnakordajat 1,5x-le, lootes sellega näidata eeskuju ka teistele platvormidele.

Eesti Taksoettevõtete Liitu kuuluvad järgmised taksofirmad:

  • Eestimaa takso
  • Pärnu Takso
  • Reval Takso
  • Sõbra Takso
  • Krooni Takso
  • Bongo Takso
  • Q Takso
  • Raadiotakso
  • Amigo Takso
  • Euro Takso
  • Bristol Takso
  • Go Takso
  • Vatex Takso
  • Bristol Takso
  • Vaba Takso
  • Sinu Takso
  • Yes Takso