Võrguandmetest lähtub, et muidu võrdlemisi stabiilsena püsiv SMSide saatmise arv kasvas pärast Facebooki teenuste probleemide algust ligi kahekordseks, jäädes küll alla jõulude ja aastavahetuse aegsetele mahtudele, kuid olles siiski märgatavalt kõrgem tavapärastest koormusest.

“Sõnumite saatmine ei lõppenud ka Facebooki teenuste taastumise järel ning näeme keskmisest kõrgemaid mahte ka täna ennelõunal,“ lausus Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli. “Võib eeldada, et paljud vestlused räägitakse sõnumite teel lõpuni ning uued vestlused naasevad juba harjumuspärastesse Messengeri, WhatsAppi või Instagrami rakendustesse.”

Rohkem ka helistamist

Tavapärasest intensiivsema sõnumisaatmise kõrval on vahetult pärast Facebooki probleemide algust näha hüpet ka telefonikõnede arvus. Kui sõnumite puhul oli kasv ligi kahekordne, siis kõnede mahud kasvasid võrgus võrreldes tavapärasega ligi 6%.

Sotsiaalmeedia platvormidest oli võrguandmete põhjal suurimaks võitjaks videorakendus TikTok, mille kasutamine tõusis vahetult pärast Facebooki probleemide algust ligi poole võrra, püsides Elisa võrgus kõige populaarsema sotsiaalmeediarakendusena kuni teisipäeva varahommikuni.

“Kuigi eile õhtul oli TikTok selgelt kõige populaarsem sotsiaalmeediarakendus, siis on statistikast selgelt näha, et hommikul avasid inimesed esimesena just Facebooki, mitte eelneval õhtul meelelahutuseks kasutatud videorakenduse,” ütles Polli. Lisaks TikToki populaarsuse tõusule kasvas eile õhtul hüppeliselt ka sisustus- ning disainiideede kogumiseks mõeldud sotsiaalmeediarakenduse Pinterest kasutamine.

Kuna Facebooki katkestus langes väljapoole tavalist tööaega, siis ei olnud sel erilist mõju peamiselt tööalasteks vestlusteks mõeldud rakenduste kasutamisele – nii Microsoft Teamsi kui ka Skype’i kasutus jäi suuresti eelmiste päevade tasemele.

Küll aga lähtub andmetest, et erinevalt mitmest teisest suhtlusrakendustest suutis Facebooki muredest kasu lõigata Facetime, mille kasutus tõusis võrreldes tavapärase tasemega ligi kahekordseks. “Kuna Facetime on niigi kõikidesse iPhone’idesse paigaldatud, siis muutus see tavapäraste suhtluskanalite kadumise tõttu Apple’i seadmete omanikele üheks kõige kiiremaks ja mugavamaks viisiks lähedastega kontaktis olla,” sõnas tehnoloogiaüksuse juht.

Kuigi inimesed leidsid Facebooki maasoleku ajal enda jaoks mitmeid teisi rakendusi, on kogustatistikast siiski näha, et tippaegadel langes võrgukasutus võrreldes tavaliste päevadega ligi 10%.

Tele2: tekstisõnumite arv ja helistamine kasvasid

Tele2 tehnoloogiadirektori Tanel Sarri sõnul kasvas eile võrreldes eelmise nädala esmaspäevaga saadetud tekstisõnumite arv Tele2 võrgus 14% ehk märgatavalt. "Kõnede puhul me suurt muutust ei täheldanud, kõneminutite arv kasvas 3% võrra,“ rääkis ta.