Keskuste nn külgetõmbejõud ehk kahe kuu jooksul keskustes ostlemas käinud elanike osakaalud ei ole viimastel aastatel muutunud.

Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on kaubanduskeskuste põhifookuses olevas moekaupade segmendis selliseid elanikke, kes üldse keskustes ostlemas ei käi, alla 15%, st et lõviosa elanikest ostab oma riided ja jalanõud jätkuvalt keskustest.

„Suuremaid keskuseid tajutakse varasemast enam sõbralike, mugavate ja hea teenindusega ostlemiskohtadena, mis näitab füüsiliste ostukeskkondade suuremat emotsionaalset väärtust võrreldes veebist ostlemisega ning olulist rolli meeldiva kliendikogemuse kujundamisel,“ lisas Jõgi.

2021. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, olles edumaad konkurentide ees veelgi kasvatanud. Ülemiste keskust peab parimaks 39 protsenti elanikest, olulise vahega järgneb Rocca al Mare Keskus 23 protsendiga ja Kristiine Keskus 12 protsendiga.

Ülemiste keskus on kõige tuntum kaubanduskeskus, millest on kahe kuu jooksul ostnud kaupu või teenuseid 35% piirkonna elanikest. Tegemist on ka maineliidriga, mis eristub konkurentsis kõige laiemat kaubavalikut pakkuva mugava kogu pere ostukohana. Aastaga on Ülemiste kuvand tugevnenud meeldiva ostukeskkonna, moodsate ja kvaliteetsete kaupade ja laia naisteriiete valiku osas. Naisteriiete poodidest on kõige eelistatumad H&M, Zara Woman ja Reserved.