AMTELi turuülevaatest selgub, et septembris müüdi Eestis 1777 uut sõiduautot ehk 8,2% rohkem kui möödunud aasta septembris. Napilt ületati selle tulemusega ka 2019. aasta septembrikuu müüginumber.

Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu Eestis antud klientidele üle 18 533 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi müüginumbrid 30,1 protsendiga.

Keskmised maasturid oli segmentidest populaarseim ligi kolmandiku osakaaluga (33,3%), järgnesid väiksema keskklassi autod (18,9%) ja väiksemad maasturid (17,5%). Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal moodustas enam kui kolmandiku kogumüügist, nende hulgas oli hübriidautosid 587, elektriautosid 43 ja CNG gaasiautosid 25.

Toyota oli taas populaarseim automark 256 müüdud sõiduautoga ning esikolmikusse mahtusid ka KIA (212 autot) ja Škoda (159 autot). Mudelite edetabeli tippu tõusis Toyota RAV4, milliseid anti klientidele üle 116. Järgnesid kaks KIA mudelit, Cee’d ja Sportage, vastavalt 86 ja 61 autoga.

Tõusvas joones kulgeb ka tarbesõidukite müük, milliseid septembris müüdi 378 ehk 4,4% enam kui möödunud aastal. Üheksa kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 4150, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemuse 34,6%. Automarkidest oli edukaim Renault, milliseid müüdi 77. Järgnesid Peugeot (50 sõidukit) ja Toyota (45). Veokite segmendis oli edukaim Scania 30 müüdud veokiga.