Alexela juhatuse liige ja e-mobiilsuse valdkonna juht Alan Vaht nendib, et Eestis on elektriautodele ülemineku suurimaks takistuseks olnud Euroopa laadimisstandardile vastavate CCS laadimisotsikuga laadijate puudumine. Teiseks probleemiks on liialt väikese laadimisvõimsusega laadijate paigaldamine, mis kombinatsioonis esimese puudusega põhjustab elektriauto omanikes mõistetavat rahulolematust.

„Kes peaks soovima endale elektriautot, kui kiirlaadijas laadimisele kulub üks tund ning lisaks sellele tuleb eelnevalt ehk isegi oma järjekorda veel oodata?“ viskas Vaht küsimuse õhku ja lisas, et muretseda pole tarvis.

Hetkel on ettevõte jõudnud ambitsioonikate plaanidega esimese etapi lõpuni – esimesed pöördelise uuendusega laadimistehnoloogiaga elektriautode laadijad on paigaldatud tanklaketi Tallinn-Tartu maanteel asuvasse Tikupoisina tuntud Paiaristi tanklasse. Seal on võimalik korraga laadida kuni kaheksal sõiduautol ning laadimiskohti on elektriautodele kokku kümme. Unikaalsus seisneb ka selles, et lisaks senistele kahele CCS otsikule ja kahele CHAdeMO otsikule lisati tanklasse juurde neli täiendavat CCS laadimiskohta ning sellele lisaks kaks Type2 otsikuga laadimiskohta pistikhübriididele.

„Ilmselgelt on Eestis vajadus kvaliteetse laadimistaristu järele, mis toetaks keskkonda vähem koormavatele transpordilahendustele üleminekut,“ tõdes Vaht. „Uudsel tehnoloogial põhinev laadimissüsteem võimaldab laadimisjaamas olevat laadimisvõimsust jagada dünaamiliselt samaaegselt laadivate sõidukite vahel võttes arvesse elektriauto laadimisvõimekuse langust laadimise ajal ning samal ajal suunates vabanevat energiat reaalajas, automaatselt paralleelselt laadivatele teistele autodele. Uudse tehnoloogiaga on tagatud optimaalseim laadimisaeg, misläbi kliendid võidavad väärtuslikku aega.

Mugav laadimisteenus ühistutele ja ettevõtetele

Peatselt lõppeva laadijate testperioodi järel tutvustab Alexela uudset laadimislahendust ja autotööstuse osalusel arendatud laadijate opereerimis- ja haldustarkvara ning laadimiste käivitamiseks mõeldud mobiiliäppi. Seejärel saavad laadijad avalikuks kasutuseks kättesaadavaks. Alexela laadimislahendusega on võimalik klientidele pakkuda laadimist enam kui 200 000 laadimisjaamas üle terve Euroopa.

Edasiste sammudena on ettevõttel fookuses kuni 300 kW superlaadijate paigaldamine maanteedele ning linnadesse sisse- ja väljasõitudele. Ka on laadimisteenust võimalik soetada nii korteriühistutel, koduomanikel kui ka äriettevõtetel.

Alexela partneriteks laadimisvõrgustiku ehitamisel on Saksa tehnoloogiagigant Siemens ja Soome ettevõte Kempower, mis on keskendunud elektriautode laadijate arendamisele ja tootmisele. „Mõlema partneri ulatuslik e-mobiilsuse portfell sisaldab auhinnaga pärjatud ülikiireid ja suure võimsusega laadijaid, mis aitavad meil saavutada Eestis e-mobiilsuse ambitsioonikaid eesmärke ja anda klientidele seda, mida nad päriselt vajavad – mugav, stressivaba kiire laadimine ning lisaks julgustada täna veel traditsioonilistel kütustel sõitvate autode omanikke valima oma järgmiseks neljarattaliseks sõbraks elektriauto,“ märkis Vaht.

Alexela on eestimaine ettevõte, mis tegutseb peamiselt energeetika valdkonnas. Eesti turul unikaalse kombinatsioonina kuuluvad AS Alexela tooteportfelli elekter, maagaas, balloonigaas, mahutigaas ning läbi 104 üle Eesti asuva tankla ka autokütused. Alexelal on lisaks 36 mugavuspoodi üle Eesti.