Eesti õliühingu tegevjuht Mart Raamat selgitas, et Eesti turg toimib suuresti n-ö madalama pakkuja järgi. Teisisõnu, kuna tarbijad on hinnatundlikud, siis joonduvad enamus suuremad ketid kõige madalamat hinda pakkuvad konkurendi järele. Olenemata sellest tajub iga autoomanik järjest kõrgemaid ja kõrgemaid kütusehindu ning lõppu ei paista kuskilt.

Raamat tõdes, et tajutavad on ka regionaalsed erinevused. "Nüüd juba pikalt on näiteks Tartus olnud hinnad odavamad kui põhjarannikul," juhtis ta tähelepanu.

Graafikult näeme, et kui veel suvekuudel ning sügise eel hoidsid hinnad üldiselt stabiilset joont, siis nüüd tajume krõbedat tõusujoont nii Eestis kui ka Lätis. Näiteks 4. oktoobrist kuni 30. oktoobrini maksis Eestis 95 bensiin 1,527 eurot liitri kohta. Lätis oli hind olenemata suuremast kasvuprotsendist ikkagi madalam ehk 1,406 eurot liitri kohta. Seega kui panna auto paaki näiteks 60 liitrit, tuleks Eestis maksta selle eest 91,62 eurot; Lätis aga 84,36 eurot. 60 liitri pealt hoiaks seega kokku 7, 26 eurot.

Graafik on koostatud EU Oil Bulletini andmete põhjal, mis koostatakse iganädalaselt.