Paar päeva tagasi kirjutas Ärileht loo, mis võrdleb Eesti ja Läti 95 bensiini kütusehinda. Artiklis selgus, et kuigi Lätis on olnud kolme kuu hinnakasv Eestist suurem, jääb sealne hind Eesti hinnale siiski jätkuvalt alla. 60 liitri kohta võib kokku hoida kaheksa eurot.

Eesti õliühingu tegevjuht Mart Raamat juhtis loos tähelepanu, et kohati võib olla näiteks Tartus odavam kütusehind kui Tallinnas. Millest võib hinnaerinevus aga tuleneda?

AS Alexela juhatuse liige Tarmo Kärsna sõnul on hinnaerisused tingitud tihedamast konkurentsist, kus tanklate arv ruutkilomeetrite kohta on suur. Nii võideldakse iga kliendi pärast.

Samuti mõjutavad tema sõnul hindu tanklakettide piirkondlikud kampaaniad või juhul, kui avatakse piirkonnas uus tankla ning soovitakse atraktiivsete hindadega kliente enda juurde tankima meelitada. "Kõrgema hinnaga võivad olla ka tanklad, mis asuvad logistiliselt kaugemal. Näitena võib tuua väikesadamad, mis asuvad põhimaanteedest ja suurematest asulatest eemal,” selgitas Kärsna.

Üldiselt on ta aga kindel, et Eesti on oma väiksuse ning tiheda konkurentsi pärast tingitud hoidma sarnaseid kütusehindasid kõikides tanklates.