Oodatust aeglasemas kasvus süüdistab Facebook teist tehnoloogiagiganti Apple’it, kelle uued privaatsusreeglid teevad reklaamimüümise keerulisemaks. Reklaamiäri osas püsib ebakindlus ka edaspidi, hoiatas ettevõte.

Lisaks on noorte täiskasvanute segmendis aega võtmas ning konkurentsi lisamas Apple’i iMessage ning TikToki rakendused. Mainitud demograafia on ettevõtte pikaajalise edu jaoks samas olulise tähtsusega, ütles ettevõtte juht Mark Zuckerberg kõnes analüütikutele. Suurem rõhk pannaksegi nüüd just noortele täiskasvanutele, ütles juht.

Kolmanda kvartali käive kerkis aastaga 35% 29,01 miljardi dollarini, jäädes aga alla Factseti analüütikute ootusele 29,56 miljardi dollari peal. Veel esimesel poolaastal kerkib müügitulu aastavõrdluses 52%.

Kasumit teenis Facebook 9,19 miljardit dollarit, mis kerkis aastaga 17%. Igakuiste kasutajate hulk üle erinevate platvormide kerkis ettevõtte sõnul aastaga 12% 3,85 miljardi kasutajani.

Kvartalitulemused avalikustati Facebooki jaoks keerulisel ajal. Lisaks Apple’i poolt toodud muutustele reklaamiäris on ettevõtet tabanud järjekordne kriitikalaine nii seadusandjate, akadeemikute ning kasutajate poolt. Ilmsiks tulnud dokumendid näitasid, et ettevõte on teadlik enda platvormide kahjulikust mõjust kasutajatele. Paljastused on kaasa toonud kongressiistungid USAs ning Facebook on peatanud töö lastele mõeldud Instagrami kallal.

Zuckerbergi sõnul nõuab globaalne tegutsemine keerulisi kaalutlusi, kuid ettevõtte seniste otsuste üle võib tema sõnul uhke olla. Tema sõnul ei ole küsimus lõpuks mitte ainult nende äris vaid balansseerima peab ka erinevaid sotsiaalseid väärtuseid.

Peale tulemuste teatamist kerkis Facebooki aktsia enam kui 3%. Aasta algusest alates on aktsia kerkinud ligi 20%.