Solarise tehases toodetud Trollino 24 MetroStyle mahutab ligikaudu 200 reisijat ehk neli korda rohkem kui tavaline buss. Kahe liigendi ehk lõõtsaga trollil on kokku viis ust ja see sõidab kaheksa rattaga neljal teljel.

Sellised ühissõidukid sobivad sõitma niinimetatud metroobussi kiirveo liinidel, mis sõidaksid tipptundidel kesklinna teiste suuremate linnaosadega ühendavatel magistraalidel. Metroobussi liinikoridor on tavapäraselt ülejäänud liiklusest eraldatud, nii et ühissõidukid saaksid neile reserveeritud rajal sõita takistamatult ja kiiresti.

Trollino 24 MetroStyle troll Vabaduse Väljakul

„Kavatseme Tallinnas luua nii uusi ühistranspordi liine kui ka tuua tänavatele uusi ühistranspordi liike,“ ütles Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart. „Metroobussi süsteemi rajamine oleks mitu korda odavam kui trammiliinide loomine ning metroobuss saab olla sarnase kandevõimega ja sama keskkonnasõbralik. See aga ei tähenda, et me loobume trammi- või bussiliinidest. Liinide ja veeremi küsimusi tuleb lahendada kompleksselt, iga lahendus peab olema osa suuremast pildist.“

Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on katsetatava ühissõiduki kandevõime võrreldav trammiga, mis mahutab meie praegustest ühissõidukitest kõige rohkem reisijaid. „Samas ei vaja see nii kulukat infrastruktuuri kui tramm ning on odavam ka veeremina,“ selgitas Novikov. „Sellise ühissõiduki eelis tavalise elektribussi ees on see, et seda on võimalik laadida dünaamiliselt trollide kontaktvõrgu kaudu ja laadimiseks ei ole tingimata tarvis rajada mahukat laadimistaristut lõpp-peatustesse. Trollivõrgus kasutatav elekter on aga juba praegu sajaprotsendiliselt roheline.“

Trollino 24 MetroStyle troll Vabaduse Väljakul

Trollino 24 MetroStyle sõidab detsembri alguseni kõikidel Tallinna trolliliinidel. Reisijad saavad sellega sõita alates järgmise nädala esmaspäevast ja esialgu trolliliinil nr 1.

Täielikult elektritoitel liikuv ühissõiduk laeb oma akusid kontaktvõrgu kaudu ja saab sarved kontaktvõrgust automaatselt lahti ühendada ning sõita akutoitel järjest ligikaudu 10 kilomeetrit.

See võimaldab sellist ühissõidukit kasutada liinidel, mis jäävad osaliselt väljaspoole kontaktvõrku, ning samuti sarved ajutiselt langetada linna keerulisemates liiklussõlmedes ja need läbida kiiremini, kui seda teevad Tallinnas praegu kasutatavad trollid.