Hinnanguliselt 7,7 miljonit britti on teenusepakkujate juures kogunud märkimisväärseid võlgasid. Keskmiselt ollakse võlgu 538 naela (637 eurot) iga teenusekasutaja kohta, põhinedes finantsplatvormi Credit Karma andmetele, mis pakub inimestele juurdepääasu nende krediidiskoorile ja -aruannetele.

Tulemused ilmusid paar päeva pärast seda, kui valitsus teatas, et sektori rangem regulatsioon on tulemas, kuna reguleerivad asutused ja poliitikud on mures selle pärast, kui lihtne on tarbijatel osta rohkem, kui nad endale lubada saavad. Sellega kogutakse endale võlgu, mida ei suudeta lõpuks tagasi maksta.

Uutele andmetele reageerides on tarbijaorganisatsioon Which? avaldanud ka enda uuringute tulemused, mis näitasid, et ostjaid pommitati “osta kohe, maksa hiljem” pakkumistega jaemüüjate veebikassades ning ostukorvides. “Seetõttu on väga murettekitav näha nende skeemidega seotud tohutut võlasummat.”

Reguleerimata intressivaba laenu vorm on viimasel ajal plahvatuslikult populaarsust kogunud, eriti alla 30-aastaste ning väheste finantsinstrumentidega inimeste seas, kes tervitavad võimalust kaupade eest tasumist edasi lükata.

Üha suurem hulk Ühendkuningriikide ettevõtteid nagu näiteks Klarna, Clearpay ja Laybuy võimaldavad klientidel ajatada makseid selliste toodete eest nagu riided, jalatsid, ilutarbed ja mööbel ilma intresside ja tasudeta, tingimusel, et nad maksavad võlgnevuse õigeaegselt.

“Osta kohe ja maksa kolme kuu või nädalase järelmaksena” on nüüdseks saadaval sadade veebikaupmeeste, sealhulgas ASOS, H&M, Boohoo ja JD sports makseviiside hulgas. Ühendkuningriigis kasvas teenuse kasutamine 2020. aastal pea neli korda ning ulatus ametlikel andmetel tehingutes 2,7 miljardi naelani. Pandeemia algusest kuni eelmise aasta lõpuni kasutas teenust 5 miljonit inimest, selgus Financial Conduct Authority uuringust.