Käesoleva, 2021. aasta kolmandas kvartalis oli grupi auditeerimata puhaskasum 5,5 miljonit eurot, mulluse aasta kolmanda kvartali puhaskahjum 23,9 miljonit eurot.

„Hoolimata kõrgetest kütusehindadest ja jätkuvatest koroonapandeemia mõjudest kogu majandussektorile ja meie ettevõttele, on mul hea meel, et meil on õnnestunud teenida esimest korda kvartaalset kasumit alates koroonapandeemia algusest,” ütles Tallinki juht Paavo Nõgene. ”See tulemus on esimene valguskiir viimase pooleteise aasta jooksul, mil ettevõtte kogukahjum on kokku ulatunud üle 151 miljoni euro,” ütles Nõgene.

LHV ega Enlight Researchi analüütikud eesolevast kvartalist kasumit ei oodanud, kuid märkisid samas, et selle prognoosimine on keeruline.

"Jah, kasum oli oluliselt parem kui ootasime. Meie prognoos nägi III kvartalis ette 16,5 miljoni eurost puhaskahjumit, kuid tuli 5,5 miljoni eurone puhaskasum," märkis analüüsimaja Enlight Researchi analüütik Mattias Wallander. Tema sõnul on julgustav, et restoranide ja poodide ning piletimüük oli üle ootuste.

LHV vanemanalüütiku Sander Danili sõnul olid ettevõtte kvartalitulemused üllatavalt head ning ootused said ületatud, seda eriti kasumlikkuse osas. "Tulude osas üllatas firma eelkõige päris hea piletimüügiga ning meie andmetel saavutati senine ajaloo kõrgeim keskmine kvartaalne piletitulu reisija kohta. See viitab, et suvise reisimise kõrgperioodi nõudluse baasil suutis Tallink põhiliinidel hindu kenasti kergitada ning oma mõju andis ka reisijate osakaalu muutus just Soome-Rootsi ning Eesti-Rootsi vaheliste pikemate liinide ja lühikruiiside kasuks," märkis Danil.

Analüütiku sõnul paistab, et senised tugevad kulukärped annavad häid tulemusi ning hoolimata tulude kasvule langesid müüdud kaupade ja teenuste kulud. "Lisaks põhitegevuse kulude kontrollile ja efektiivsuse parandamisele andis viimase kvartali kasumile kindlasti oluliselt juurde kahe laeva prahtimine Maroko riigiettevõttele," ütles Danil.

Laevaliine avati esimest korda peale pandeemia algust

Kolmanda kvartali kulumieelne kasum ehk EBITDA moodustas 35,1 miljonit eurot võrreldes mulluse 5,7 miljoni euroga. Müügitulu kasvas 18,6% võrreldes sama perioodiga eelmisel, 2020. aastal, moodustades ühtekokku 170,5 miljonit eurot. Suurima panuse müügitulu suurenemisse andsid laevade pardakauplused ja -restoranid, piletimüük ja laevade prahtimisest saadud tulu.

„Kvartali finantstulemusi toetas ka osade meie laevaliinide taasavamine esimest korda peale pandeemia algust 2020. aasta märtsis, ning lühiajaliste prahtimislepingute sõlmimine kahele meie laevale. Esimest korda alates 2020. aasta kevadest oli meil olukord, kus ainult üks laev seisis sadamas tööta ja kõiki teised laevad olid töös, mis tähendas meile müügitulu, kuid - mis kõige tähtsam – tööd meie inimestele, keda oli käesoleva aasta kolmanda kvartali lõpuks kokku ligi 4500,“ lisas Nõgene. Nüüd on tema sõnul jõutud aga madalhooaja algusesse.

„Kuigi kolmanda kvartali tulemused on andnud meile lootusekiire, oleme paraku jõudnud madalhooaja algusesse, ning koroonastatistika kõrged näitajad Eestis ja Lätis koos pingelise tööjõuolukorra ja kõrgete kütusehindadega ennustavad, et ees seisab veel üks raske talv. Seetõttu on võetud laenud ja ettevõtte aktsionäride poolt, keda kolmanda kvartali lõpuks oli juba rohkem kui 34 800, tehtud täiendavad investeeringud ettevõttesse meile väga vajalikud, tagamaks ettevõtte pikaaegne jätkusuutlikkus ja piisav puhver eelseisvateks rasketeks talvekuudeks ja madalhooajaks. Oleme lootusrikkad, et 2022. aasta hiliskevadel või varasuvel võime näha üldise olukorra paranemist ning loodame näha olulist reisijate arvu kasvu,“ lausus Nõgene.

„Kuigi kolmanda kvartali investeeringute maht ei olnud sama märkimisväärne kui eelmisel aastal samal ajal, tegime suuri edusamme meie uue süstiklaeva MyStari ehitusega, tähistades olulisi verstaposte nagu laeva ristimine ja veeskamine augustikuus,“ sõnas Nõgene.

Käesoleva aasta kolmandas kvartalis tugevdas kontsern oma likviidsuspositsiooni, võttes välja laenu Nordic Investment Bank pangast ja viis läbi täiendava ettevõtte aktsiaemissiooni. See on võimaldanud kontsernil tuua sisse täiendavat kapitali, luues tugeva likviidsuspuhvri eelseisva keerulise turismi madalhooajaga toimetulekuks. Ettevõtte likviidsuspuhver ehk raha, raha ekvivalendid ja kasutamata arvelduskrediit oli 30. septembri 2021. aasta seisuga ühtekokku 252,5 miljonit eurot. Mulluse kvartali lõpus oli likviidsuspuhver 115,0 miljonit eurot.

Kontserni investeeringud käesoleva 2021 aasta kolmandas kvartalis moodustasid ühtekokku 3,7 miljonit eurot. Veel mullu kolmandas kvartalis investeeriti 54 miljonit eurot.

Selle aasta esimese üheksa kuuga vähenes grupi auditeerimata müügitulu 14,7% võrreldes 2020. aasta sama perioodiga, moodustades 310,3 miljonit eurot. Auditeerimata EBITDA aasta esimese üheksa kuu kohta moodustas 33,2 miljonit (6,9 miljonit 2020. aastal) ja auditeerimata kogukahjum oli 53,2 miljonit (vastavalt 81,5 miljonit kahjumit 2020. aastal).