Ekspress Grupi 2021. aasta III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 13,3 miljonit eurot ning puhaskasum 1,15 miljonit eurot.

Tulemustejärgselt avanes Ekspress Grupi aktsia võimsa tõusuga. Kui kell 11:20 on aktsia hind eilse sulgemishinnaga võrreldes kerkinud pea 15% 1,62 euroni, siis päeva kõrgeim tehing on tehtud hinnal 1,9 eurot.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul on müügitulu kasvu taga kasvav online reklaamiturg ja digitaalsete tellijate hulga suurenemine kõigis Balti riikides.

„Reklaamikliendid on olukorraga kohanenud ja reklaamiäri kasv kõikides riikides näitab, et suurem osa ettevõtteid on suutnud muutuda digitaalsemaks, avanud või kohandanud oma kauplemisviisid e-kanalitele ning reklaamivajadus on taastunud. Digitellimuste juurdekasv tuleb peamiselt uute klientide arvelt ja näitab, et me kõnetame järjest enam ka neid lugejaid, kes siiani pole olnud kontserni toodete tellijad,” ütles Rüütsalu. Lisaks on kontsern enda sõnul suutud pikemalt hoida olemasolevaid digitellijaid, vähendades tellimusest loobujate osakaalu ja suurendades keskmist tellimuse eluiga.

Kasumlikkust on tema sõnul aidanud tõsta veebireklaami ja digitellimuste edukas müük kõigis Balti riikides ning jätkuv kuluefektiivne tegutsemine. Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2021. septembri lõpuks 75% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli ligikaudu 122 tuhat tellimust.

Rüütsalu sõnul on jätkuvalt surve all nii piletimüügiplatvormide kui väliekraanide müügitulud, mis on otseses seoses COVID-19 pandeemia mõjudega. Mõju on eriti tuntav Läti turul, kus piirangud jäävad hetkel oluliselt rangemaks võrreldes teiste riikidega, lisas Rüütsalu.

Müügitulu kasv oli analüüsimaja Enlight Research analüütiku Mattias Wallanderi sõnul suuresti ootuspärane, kuid kasumlikkus ületas oluliselt ootusi. Kulumieelne kasum (EBITDA) oli prognoosist 43% kõrgem. "Ekspress Grupp ilma Printallita on selgelt kõrge marginaaliga äri ning digitellimuste kiire kasv tõotab tulevikuks head," ütles Wallander.

Üheksa kuu puhaskasum kerkis kuus korda

Ekspress Grupi kasum enne intresse makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli III kvartalis 2,25 miljonit eurot ja 9 kuuga 5,05 miljonit eurot, mis on vastavalt 38% ja 62% enam võrreldes 2020. aasta sama perioodiga.

9 kuu puhaskasum oli 1,82 miljonit eurot, mis on kuus korda enam kui samal perioodil eelmisel aastal. Digitaalsete tellimuste hulk kasvas septembri lõpuks 75% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja jõudis 122 000 tellimuseni.

2021. aasta septembri alguses sõlmis kontsern müügilepingu Printall AS-i müügiks. Tehingu tulemusena väljus kontsern kõrge investeeringuvajadusega ärist, mis ei vasta kontserni digitaalsete tulude kasvu strateegiale.

Erakorraline dividend

Tulenevalt tugevast likviidsuspositsioonist ning Printall AS-i müügiga seotud täiendavatest rahalistest vahenditest tegi Ekspress Grupi juhatus 13. oktoobril aktsionäridele ettepaneku maksta aktsionäridele erakorralisi dividende 10 euro senti ühe aktsia kohta. Õigus dividendidele on 19. novembril 2021 aktsiaraamatusse kantud aktsionäridel ja dividendid makstakse välja 23. novembril 2021.

AS Ekspress Grupp nõukogu on kinnitanud kontserni dividendipoliitika, mille kohaselt maksab Ekspress Grupp alates 2022. aastast dividendidena välja vähemalt 30% aastakasumist.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mis tegeleb veebimeedia sisutootmise ning ajalehtede ja ajakirjade kirjastamisega. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid Lätis ja Eestis. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd ligi 1400 inimesele, omab Baltimaades juhtivaid online-meedia portaale, annab välja päeva- ja nädalalehti ning enamikku Eesti kõige populaarsematest ajakirjadest.

2021. aasta algusest on Ekspress Grupi aktsia kerkinud 77%. Olulise tõuke on aktsiale antud erakorralise dividendi teatamine.

Ärileht kuulub Ekspress Meedia kontserni.