„Tegu on esimese sellise punkrilaevaga meie piirkonnas, mis hakkab varustama laevu LNG kütusega," ütles Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt, kelle kinnitusel aitab laev elutsükli jooksul ära hoida ligi kahe miljoni tonni CO2 emissiooni, vähendab õhu saastatust sadamates ning võimaldab laevafirmadel pakkuda sujuvamat ja vaiksemat reisikogemust.

Eesti Gaasi tütarettevõte Elenger Marine on mõne aastaga kasvanud Läänemere regiooni suurimaks LNG tarnijaks merelaevadele, varustades LNG-ga näiteks Tallinki kiirlaeva Megastar ja tulevast aastast ka kiirlaeva Mystar ning mitmeid teisi kaubalaevu Tallinna, Helsingi ja Hanko sadamates.

Optimuse teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere Soome lahe piirkond ja selle lähiümbrus. LNG laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, reisi- ja kruiisilaevasid, selle mahutid ja pumbad võimaldavad tarnida ühekorraga kuni 6000m3 veeldatud maagaasi kiirusega kuni 1000 m3/tunnis. Ligi 100 meetri pikkuse LNG punkrilaeva ehitas Hollandi firma Damen.

Ristimistseremoonial rõhutasid Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt, vastselt Glasgow kõrgetasemeliselt kliimakohtumiselt saabunud peaminister Kaja Kallas kui ka Euroopa Komisjoni Liikuvuse ja Transpordi Direktoraadi peadirektor Henrik Hololei uue LNG punkrilaeva tähtsust Euroopa rohepöörde protsessis. Tegemist on Läänemere piirkonna esimese taolise laevaga ning selle valmimist on finantseerinud Euroopa Liidu Ühendamise Rahastu (CEF - Connecting Europe Facility).

Optimuse LNG-laeva ristimisele andis muusikalise tausta kevadel laialisaatmise ohus olnud, lõpuks Sõjaväeorkestriks muutunud Kaitseväe Orkester.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena