Oma majandusaasta aruandes avaldab ettevõte, et 2020. aastal tegi Eesti kütuseturg läbi mitmeid muutusi. Sealjuures vähenes Neste ärikasum 62 protsenti.

Kütusemüüjad alustasid 2020. aastat olukorras, kus hinnad olid rekordtasemel ning Eesti kütuseaktsiis oli konkurentsitult Baltikumi kõrgeim ning samuti ka Euroopa kõrgemate seas. Neste ei jäta mainimata, et seoses koroonakriisiga otsustas valitsus langetada kütuseaktsiisi, et turgutada Covid-19 kriisi tõttu kannatada saanud majandust.

Seejärel langes diislikütuse hind kokku 14,5 senti, maandudes üle pika aja alla 1 euro, ehk 0,999 eurot liitri kohta. "Varasemad lõunanaabrite juures tehtud diislikütuse tankimised hakkasid tagasi voolama Eestisse. Järgneva 8 kuu jooksul kasvasid veondussektori Eesti sisesed diislikütuse tankimismahud 17%," seisis aruandes.

"Aasta viimases kvartalis, saabusid positiivsed uudised koroonavaktsiinide tootmise ja tarnete kohta, mis pöörasid alates novembrist toornafta hinna taas tõusule. Aasta lõpuks oli hind kallinenud viimase 10 kuu kõrgeimale tasemele," seisis aruandes.

2020. aasta lõpuks koosnes Neste Eesti AS-i jaemüügivõrk 63-st automaatjaamast.

Neste 2020. majandusaasta müügitulu oli 163 miljonit eurot. See vähenes võrreldes 2019. aastaga 32,4 protsenti. Ettevõtte ärikasum oli 62 protsenti väiksem 2019. aasta kasumist - kõigest 1,7 miljonit eurot. Ettevõte põhjendas, et ärikasumi vähenemise tõi kaasa diislikütuse turuhindade muutus.

Keskmiselt töötas ettevõttes eelmisel aastal 48 töötajat ning palgakulu oli 1,3 miljonit eurot.