„Kui aastate jooksul alustasid sündmuskorraldajad piletimüügiga 3-6 kuud enne toimumisaega, siis täna alustavad korraldajad kodumaiste artistide sündmuste müügiga viimasel minutil. Nii on novembri esimese dekaadi seisuga kõik ootel – mida toovad lähinädalad ning kas jõulud tulevad,“ selgitab olukorda Piletilevi Groupi juhatuse liige Jaanus Beilmann.

Piletimüüki mõjutab suhtluse selgus

Beilmanni sõnul teatas Leedu juba maikuus, et sündmustele lubatakse suvel ainult vaktsineeritud. Mõningase kriitika ja nurinaga vastu võetud teadmine andis aga Leedu korraldajale selged piirid ja hinnatava tarbijamahu. Nii näitavad Piletilevi Groupi piletimüügid läbi suve kuni oktoobri lõpuni stabiilset tarbimishuvi.

Samal ajal iseloomustab Eesti sündmussektori toimimist aktiivne suvi, sh 2019. aasta tasemel juulikuu, kuid alates augusti algusest näitab vibreerivate sõnumite saatel pidevat langustrendi. "Teadmatus, otsustamatus ja segane kommunikatsioonivoog hoiab nii korraldajaid kui tarbijaid ebakindlana ka täna,“ nentis Beilmann.

Piletikindlustus päästab

Sündmuste ära jäämisel eelistatakse Beilmanni sõnul varasemast enam oodata, kuni sündmus asendatakse ehk koheselt piletiraha tagasi ei soovita. Sel aastal lõi Piletilevi koos IF Kindlustusega piletikindlustuse, mis maksab kinni pileti maksumuse, kui piletiomanik ei saa sündmusel näiteks tervislikel põhjustel, sh koroonasse nakatumisel, osaleda. Nii hakkas näiteks septembris ka piletite ost kasvama.

„Piletikindlustust ostetakse kõige enam piletitele, mis maksavad keskmiselt 40-eurot või rohkem. Suurema hooga kindlustatakse välisartistide kontserdipileteid – nt Måneskin, Placebo, LP, Passenger, Pet Shop Boys, Imagine Dragonsi sündmuse piletitest väga suur osa on kaetud ka piletikindlustusega. Viimasel kuul on samas suurenenud ka kohalike sündmuste piletikindlustuse arv, sest ajad on segased ning kindlustunnet on tarvilik juurde saada,“ selgitas Beilmann.

Esimese nelja kuuga on IF-kindlustus ka esimesed kindlustusjuhtumid rahuldanud.

Jaga
Kommentaarid