Kui moehiiglane Dior otsustas teha kogu oma eelseisva kevad-suvise meesterõivaste kollektsiooni koostöös räppari Travis Scotti ning tema kaubamärgi Cactus Jackiga, oli ettevõte kindel, et sõlmib hindamatu partnerluse kultusliku ning noorte seas ülimalt menuka artistiga. Kuid pärast läinud nädalal toimunud saatuslikku tragöödiat seisab Dior silmitsi enneolematu ärilise õudusunenäoga, ütlesid eksperdid. “See on kaubamärgi turunduse vaates pööre, mis võttis apokalüptilise mõõtme,” ütles USA mainehalduskonsultantide firma esimees Eric Schiffer väljaandele Rolling Stone.

"Oleme väga mures," ütles anonüümsust palunud Diori töötaja. Eksperdid on arvamusel, et Cactus Jacki ja Diori sari on juba toodetud ning tarnitakse tõenäoliselt poodidesse jaanuari alguses. “Tarneahelat arvesse võttes tuleb need kaubad juba kuus nädalat ette toota,” ütles Sacred Heart University moeturunduse ja -kaubanduse dotsent David Loranger, kellel on pikk karjäär luksuslike kaupade jaemüügi alal. Ta lisas, et tõenäoliselt on valmis ka kogu reklaammaterjal.

Luksuskaupade- ja jaemüügiekspert Thomaï Serdari, kes on NYU Sterni ärikooli professor ja turundusstrateegiale keskenduva ettevõtte BRAND(x)LUX asutaja, soovitas Dioril võtta vastutus ning maha kanda kogu hooaja toodang. “Ma arvan, et see võib juhtuda,” ütles ta, küll märkides, et pole näinud Scotti ja Diori vahelist lepingut. “Ma ei imesta, kui see puudutab sotsiaalset vastutust ja austust publiku vastu.”

Ka teised ettevõtted seisavad silmitsi sarnaste probleemidega, kuid väiksemas mahus. Nikel on Scottiga pikaajaline ja seni metsikult edukas partnerlus ning samuti on käimas viie aasta pikkune Air Max 1 koostööprojekt. “Nikel on ka palju Scottiga mitteseotud tooteid,” ütles Loranger. “Nad jaotavad oma riske üsna hästi ning võivad alati teha koostööd kellegi teisega. Projekti Scottiga võiksid nad riiulile panna ja vajutada pidurit.”

Mitmed eksperdid nõustusid, et Diori parim valik võib olla lisada oma tootesarja heategevusele keskenduv komponent. Sarnane soovitus läks ka Nike suunal ning lisaks ei soovita eksperdid kummalgi ettevõttel toodangut partnerluses Scottiga väljastada.

“Kui aga sari on juba toodetud ning tarne peatamiseks on liiga hilja, tuleks Astroworldi ohvritele iga toote müügi pealt välja maksta annetusi,” leidis anonüümsust palunud muusikaturunduse veteran. “Kuid kas te tõesti tahate järgmise kolme kuu jooksul tuua välja ja reklaamida Travis Scotti rõivasarja? Sel juhul teid hävitatakse. Meedia on teil turjal ning teil on vaja kriisijuhtimist ja kindlasti peate hindama kahjusid.”

Märkimisväärne on ka see, et Dior alustas tavapärasest palju varem oma sügise-eelse meestekollektsiooni reklaamimist, mis on plaanitud pärast Cactus Jacki ja Diori vahelist koostööd. Scottiga on koostööd teinud isegi McDonald’s. Eelmisel aastal tehtud koostöö raames jõudis restorani lettidele räppari teemaline eine, kuid Astroworldi tragöödia valguses võivad ettevõtted nüüd hoiduda koostööst kultuslike muusikutega.

"Kõik tahavad olla muusikaäris, sest see on stiilne ja lahe," ütleb eelpool sõna saanud anonüümne muusikaturu veteran. “Kuid igaüks võib saada üledoosi või millegi ebasündsaga kaamersilma ette jääda. See on äri, milles me töötame. Kui sa soovid oma varbaid kasta rock'n'roll’i, hiphopi või mis iganes muusikastiili vetes, võid saada põletada.”

Eric Schiffer on meelel, et kaubamärgid võiksid Astroworldi tragöödiat näha ühekordse juhtumina, mida tõenäoliselt ei kordu.