Sarnaselt paljude teiste riikidega kasvab e-kaubandus ka Eestis, mis tähendab rohkem võimalusi nii klientide kui ka kaupmeeste jaoks. Eesti jaemüüjad pakuvad üha mitmekesisemaid ja mugavamaid e-poode. Ent miks piirduda vaid kohaliku turuga, kui Euroopa e-kaubanduse turu tulusus kasvab ilmselt isegi kiiremini kui Eestis ja avab e-kaupmeestele uusi võimalusi?

Uuele turule sisenemine on alati keeruline, eriti kui puudub eelnev kogemus. See tähendab suuri investeeringuid, rohkelt ettevalmistustööd, aega ja ressursse. Euroopa juhtiv moe- ja elustiili veebiplatvorm Zalando, mis tegutseb 23 turul, sealhulgas Eestis, plaanib 2022. aastal laieneda veel kahele turule. Kogenud e-kaupleja jagab nippe, kuidas kliente esimesest päevast alates rõõmustada.

Esimene samm: mõista kohalike klientide eripära

Kliendi tundmine on alati kõige esimene asi, millega arvestada, kui on kavas siseneda uuele turule. Isegi Euroopas on iga riik erinev. Näiteks eelistavad eestlased saada tellitud kauba pakiautomaati, slovakid või horvaadid aga paki koju toimetamist. Seepärast loobki Zalando kohalikud meeskonnad, kes tunnevad oma turgu ja teevad tihedat koostööd kohalike partneritega. Just nii saab pakkuda klientidele sellist ostukogemust, mida nad ootavad. See kajastub kõigis klientidele olulistes valdkondades: teenuse kasutusmugavuses, inspireerimises ja laia kaubavaliku pakkumises.

Mugavus: ole kliendile lähedal

Teenuse mugavus mõjutab väga palju seda, kuidas kliendid kogevad moe- ja elustiilikaubandust. Mugavusega peab arvestama kõiges alates kauba eest tasumisest kuni rõõmu pakkuva paki avamiseni. Just veebiostude tegemise lihtsus eristab juba täna ja veelgi enam tulevikus edukaid veebiettevõtteid vähem edukatest. E-pood peab olema klientidele sõna otseses mõttes lähedal. Arendame igas piirkonnas välja tugeva logistilise võrgustiku ja teeme koostööd kohalike vedajatega, et pakkuda mitte ainult kiireid, vaid ka usaldusväärseid tarneid ja tagastusi. Teine oluline osa on mõista kohalike klientide maksekäitumist ja pakkuda neile maksmisviise, millega nad on harjunud. Vaatamata detailideni läbimõeldud protsessidele ei kulge kõik alati nii, nagu klient sooviks. Siis on kohalikku keelt kõnelevad klienditeenindajad hindamatu väärtusega.

Inspiratsioon: hinda kohalikku kultuuri

Veebikliendid saavad inspiratsiooni erinevatest stiilidest, inimestest ja kohtadest ning ootavad, et nende ostukogemus oleks ainulaadne ja sujuv. Tavaliselt on abiks ka kohalike trendide jälgimine ja pakkumine. Selleks kaasame kohalikke talente turunduskampaaniates, ent oluline on ka nende kohalolu veebiplatvormil. Kuidas seda teha? Näiteks teeme koostööd siinsete stiilinõustajatega, kes valivad Zalandost oma lemmikstiile, stiliseerivad need ja loovad nende ümber lugusid. Teiseks kohalike kaasamise projektiks on Local Influencer Hub, mis annab siit pärit suunamudijatele võimaluse luua oma äratuntav individuaalne stiil Zalandost valitud toodete abil. Nii saavad šoppajad uudistada suunamudijate valikuid ja see annab inspiratsiooni nende enda ostuvalikute tegemiseks.

Sortiment: lai ja kohalike oludega arvestav

Ja lõpuks ülioluline teema: kaubavalik. Kohaliku turu eripäraga arvestamine on sama oluline kui valiku suurus ja mitmekesisus. Kohaliku turu ja tarbijate eelistuste tundmine peab kajastuma pakkumises, sest edu võti peitub pakkumises, mida kliendid otsivad. Rahvusvaheliste ettevõtete jaoks nagu Zalando, on see lihtsam, sest neil on juba portfellis kõige nõutumad rahvusvahelised kaubamärgid. Näiteks Eestis pakume 400 000 toodet 1400 kaubamärgilt, teiste seas Lindex, Next, Tommy Hilfiger, Nike, Karl Lagerfeld jne. Ent kohalikele sobiliku valiku loomine oleks võimatu ilma kohalike partneriteta. Seepärast kutsub Zalando kohalikke kaubamärke müüma oma tooteid Zalando partnerprogrammi kaudu.

Rahvusvaheliseks koos Zalandoga

Partnerprogramm võimaldab Zalandos esindatud brändidel ja jaemüüjatel oma veebipõhist äri laiendada ja edukalt lahendada kolm ülesannet: jõuda otse tarbijani, minna rahvusvahelisele turule ja luua sügavamaid kliendisuhteid. Eesti kaubamärgid saavad Zalando platvormi kaudu võimaluse pakkuda oma tooteid veebi vahendusel nii Eestis kui rahvusvaheliselt, mis tähendab ukse avamist rohkem kui 46 miljoni aktiivsele kliendile 23 riigis üle Euroopa. Zalando partnerprogramm võimaldab brändidel ja jaemüüjatel integreerida oma laovarud otse Zalandoga, säilitades samal ajal kontrolli oma toodete, hindade ja brändi esindatuse üle. Programm pakub iga kaupmehe jaoks kohandatud teenuseid, mis võimaldavad lihtsat integratsiooni ja erinevaid võimalusi veebipõhiste ettevõtete müügimahu kasvatamiseks. Partnerid saavad kasutada zDirecti - spetsiaalset portaali, mis pakub brändidele ja jaemüüjatele võimalust oma äri ja müügi kasvul Zalando platvormil ise juhtida. Lisaks saavad partnerid juurdepääsu Zalando logistikalahendustele, mis aitab kiiresti ja kulutõhusalt kõigil Zalando turgudel tegutsema asuda. Partnerid saavad abi ka Zalando 360° turundusüksuselt ZMS, mis toetab brändi edasisel arendamisel, sihtrühmadeni jõudmisel ja müügitulemuste kasvatamisel