Kuivõrd peab suurem osa küsitlenutest e-poodidele oma andmete jagamist ebaturvaliseks ega ole täpsetest ohtudest teadlik, seab see teatava vastutuse ka ettevõtetele. Sellest tulenevalt jagab ECOMMPAY äriarendusjuht Vadim Guskov, kuidas teistega konkurentsis püsida ning klientidele turvalist ostukogemust pakkuda.

Veebilehe hallatavus

Esiteks soovitab Guskov kasutada sisuhaldustarkvara, mida saab kiiresti ja tõhusalt uuendada. Veebilehe ilus kujundus ja kasutajakogemus on olulised, kuid sama oluline on veebilehe hallatavus. Olenemata toodetest, on äärmiselt oluline, et veebileht püsiks kindlal põhjal. Kui valite tuntud platvormid, näiteks WordPressi või Magento, on ettevõtjal tema sõnul tulevikus tunduvalt lihtsam oma äritegevust laiendada ning lisada saidile uusi lehekülgi, tooteid, teenuseid ja funktsioone.

Kaljukindel maksulahendus

Kui ettevõte hakkab oma veebitegevust laiendama või kogevad ostlejate järsku kasvu, siis on oluline, et ka veebipoe või rakenduse maksu infrastruktuur oleks kaljukindel. Kui valite makseteenuse pakkujat, siis peate kulutama aega, et uurida iga platvormi töövõimeaega ehk aega, mille jooksul on tagatud platvormi töö ilma stabiilsus- või töökindlusprobleemideta. Suurepärane näitaja on 99,99%, mis tähendab, et platvorm töötab peaaegu kogu aeg.

Pettuste ennetamine

Kolmandaks prioriteediks on pettuste ennetamine. Balti riikides küberrünnakute ja pettuste sagenemisega on üha olulisem kasutada veebiäris tugevat pettusevastast süsteemi. Eriti oluline on see uute ettevõtete jaoks, kelle veebistruktuuri võivad petturid proovile panna.

ECOMMPAY on leidnud, et valdav osa edukaid veebipettusi tulenevad kaupmeeste järgmistest halbadest tavadest:

• olukord, mil omanik on maksmisel eemaldanud kliendi tõendamise protsessi;
• olukord, mil ettevõte lubab kliendil lisada ühele kontole piiramata arvu maksekaarte – nii saavad petturid esmalt registreerida oma kaardi ja hiljem lisada varastatud maksekaarte.

Kuidas saavad aga ettevõtted oma veebimaksesüsteemid turvaliseks teha? Üks parimaid viise on Guskovi sõnul kasutada kohandatud pettusevastast süsteemi, mis hõlmab nii tehisintellekti kui ka inimsekkumist. Näiteks riski kontrollsüsteem, mis kasutab masinõpet, mille abil kogutakse ja analüüsitakse reaalajas tehinguandmete ajalugu ning käsitsi tehtavat tööd, mille käigus ettevõtte juhid analüüsivad tehinguid, et tabada petturlike tehingute vahelisi seoseid.

Mobiilimaksete pakkumine

Ettevõtted on küll Guskovi hinnangul teadlikud sellest, kui tähtis on pakkuda mobiilipõhist veebilehte, kuid siiski ei ole paljudes veebipoodides veel mobiilimaksete võimalusi, nagu näiteks Apple ja Google Pay.

Statista andmetel on mobiilimakseid eelistavate inimeste arv maailmas ületanud 1,17 miljardi ja võrreldes eelmise aastaga on kasvanud ligi 30%. On oodata, et järgmise nelja aasta jooksul ületab mobiilimaksete kasutajate arv 1,7 miljardi, mistõttu on oluline, et veebipoed pakuksid klientidele mobiilimaksevõimalusi. Tarbijatele tuleks anda just need maksevõimalused, mis on nende jaoks kõige mugavamad (e-rahakott, QR-koodiga maksed, avatud pangandus jne).

Kui ettevõte soovib laieneda ka uutele turgudele, peab kindlasti pakkuma just neid makseviise, mis on kohalikele kõige tuttavamad.

Mugandatud makseleht

ECOMMPAY ja CENSUSWIDE’i koostöös tehtud 2021. aasta märtsi tarbijauuringus väitis 36% vastajaid, et nad loobuksid ostust, kui nad veebipoes makstes avastaksid, et maksmine ei ole turvaline. 20% vastanute arvates mõjutab ebaprofessionaalne või väheatraktiivne makselehekülg nende ostuotsust.

Mida tähendab see Balti riikide veebipoodide jaoks? Guskovi sõnul on nad märganud, et mitmed Baltimaade ettevõtted kasutavad ümbersuunamist, mis viib ostja kaupmehe makselehest eemale ja maksega tegeleb täielikult teine teenusepakkuja. See lahendus ei ole tema hinnangul iseenesest halb, kuid võib oluliselt mõjutada ostuni jõudmist ja kliendi soovi poodi naasta juhul, kui nad ei usalda makseteenuse pakkujat, sest tema leht on halvasti disainitud või raskesti navigeeritav. Samuti on oht, et klient võib seda pidada petuleheks, sest disain erineb sellest veebipoest, kus klient ostu teeb.