Klient tellis smartech.ee e-kauplusest nutikella rihma ning tasus kauba eest 95 eurot ja 30 senti. Rihm osutus aga käe jaoks liiga pikaks, mistõttu otsustas ta kasutama toote tagastada. Pakend oli kauba ülevaatamiseks paraku avatud, kuid sellegipoolest terve.

Kliendi sõnul puudus veebilehel täpne teave. Veebilehel oli märgitud ainult sobiva kellarihma laius (44 mm), aga seal ei olnud märgitud ära, et see sobib randmele ümbermõõduga 150–200mm. Ka pakendi infolehel puudus vastav info. "Kui ostsin käekella 44mm laiuse rihmaga, ei olnud probleeme rihma pikkusega (mis oli komplektiga kaasas), seega ei olnud mul kahtlusi osta originaal 44mm-laiust rihma," selgitas ta juhtunut.

Ettevõte nõustus anda vähem raha tagasi

Ettevõte nõustus toote eest tagastama 10 eurot vähem, kuna toote pakend oli avatud ja kaitsekile eemaldatud. Kaupleja hinnangul oli tegemist kalli Apple'i brändi rihmaga, millel on spetsiaalne pakend. "Karp käib lahti tagant spetsiaalse kleepsu rebimisega. Vajadust seda kleepsu rebida kliendil ei olnud, sest kõik info ja suurused olid ilusti pakendi taha kirjutatud. Kuna tootepakend on avatud ja kaitsekiled olid eemaldatud, vastavalt sellele ei ole võimalik antud toodet uuena müüa," selgitas omapoolset seisukohta müüja.

Tarbijavaidluste komisjon leidis, et tarbijal on õigus 14 päeva jooksul oma ostust taganeda. Lisaks polnud nende hinnangul kliendil võimalik saada ka korrektset infot kellarihma kohta kaupleja kodulehelt. Seega ei saanud ka klient teha järeldust, et kellarihm talle sobib. Erinevaid asjaolusid arvesse võttes leidis tarbijavaidluste komisjon, et ettevõtte selgitused on põhjendamatud ehk tarbijal on õigus saada tagasi kogu summa, ka talle tasumata jäänud 10 eurot.