Tallinna vanalinnas tegutsev kohvik Kehrwieder on jõudnud leidliku hindamisviisini, kuidas mõõta turistide hulka. „Sel aastal kadusid soomlased. Maailmas teatakse Big Mac indeksit, kuid meie oleme kasutusele võtnud longero-indeksi. Kui varem pidime suvel igal nädalal varakult seda jooki tellima, siis sel aastal müüsime aprillis ostetud alused lõplikult välja oktoobri alguses," ütleb Kehrwiederi juht Raoul Vello Leitham.

Tallinna vanalinnas tegutsev Olde Hansa restoran müüb põhiliselt oma enda pruulitud majaõllesid. „Võrdluses 2019. aastaga on õllede müügimaht vähenenud 62,4%. Kui täpsemalt õllesortidest rääkida, siis kõige populaarsem on Olde Hansa meeõlu, selle müügimaht on vähenenud 54,7%. Rahvuste mõttes on kõige rohkem märgata, et just Soomest tulevaid külalisi on oluliselt vähem kui varasematel aastatel. Lisaks ka Venemaalt tulijad," kirjeldab restorani olukorda Olde Hansa turundusprojektide eest vastutav Miina Saak.

Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaanus Härmsi sõnul puhtalt HoReCa sektori või long drinki numbrite võrdlus aastases vaates ei anna täit pilti. „Tänavune suvi oli erakordselt soe, mil inimesed olid palju väljas ning Eesti oli ka avatum kui aasta varem. See tähendab, et HoReCa sektoris tervikuna oli olukord mullusest parem (võrdluses pandeemiaeelse ajaga küll mitte). Mõju oli ennekõike näha Eesti siseturismis. Inimesed olid väga palju kas Lõuna-Eestis, Pärnus või saartel."

Saku Õlletehase müüginumbris HoReCa sektoris müügid maist septembrini mullusega võrreldes 13% plussis ning kauplustes müüduga 9% plussis. Long drinke müüdi aastatagusega võrdluses 14% võrra enam. Kolme aasta võrdlusandmed võimaldavad kirjeldada seda, kuidas on toimunud langus Tallinna vanalinna HoReCa sektoris ning põhjapiiri müügis. Eestit külastavate soomlaste arvu muutus on müüginumbrites nähtav. Tallinna vanalinnas oli tänavu müük vaid 15% pandeemiaeelsest ajast. 2020. aastal oli müük veerand 2019. aasta tasemest.

„Põhjapiiril näeme, et kui õlle osas on nii mullune kui tänavune tase maist septembrini ca 90% varasemaga võrreldes, siis siidri müügi puhul on langus olnud ca kolmandik kuni pool varasemast mahust ning long drinki puhul võib näha veelgi suuremat langust - mullu oli müük 25% väiksem ja tänavu vaid veidi üle kolmandiku tavatasemest," kirjeldas Härm olukorda Eesti põhjapiiril.

Saku Õlletehase statistilised näitajad viimaste aastate lõikes:

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena