Lisaks sellele, et projekt paiskab lähiajal Eestisse ja maailma terve hulga noori, kellel on kogemus elektriauto projekteerimise, ehitamise ja sõidukõlblikuks sättimisega ning eestlased on ehitanud päris oma elektriauto, oli projektil veel üks eesmärk. Selleks oli võistlus nimega Bridgestone World Solar Challenge, kus Austraalia kõrbes pidi vaid päikesest võetud energia jõul läbima 3000 kilomeetrit, kontinendi põhjarannikult lõunarannikule. Nagu oli kirjas projekti Hooandja leheküljel: „Osaleme võistlusel Cruiser-klassis ehk ehitame tänavakõlblikku neljakohalist autot, mis võiks päriselt tulevikus sinu naabrimehe Passatit asendada.”

„Koroonaepideemia lõi aga ka meie plaanid sassi ja Bridgestone World Solar Challenge sellisel kujul toimuda ei saanud. Võistlus toodi üle aga meile lähemale, täpsemalt Marokosse. Kuigi auto ei olnud 100% uutesse tingimustesse mõeldud, oli võistlus meile edukas, andis väga palju tagasisidet meie ehitatud masina osas ja saime maitsta ka seda, kuidas on kõrbekuumuses võidu sõita,” selgitab Solaride’i projekti üks juhtidest Mart Erik Kermes.

City Motors tuligi mängu siis, kui „päikeseauto” meeskonnal oli vaja partnerit, kellelt saada võimekas kaubik, millega oleks võimalik ajada ühelt poolt igapäevaseid asju, kuid teisalt vedada võistluspaika kohale ka nii elektriauto, selle meeskond kui ka kogu muu varustus. Kõiki vajadusi rahuldavaks kaubikus osutus City Motorsi valikus olev Renault Master.

Pikemalt kuula Marokos juhtunu, võitluse enda ja päikesepatareidel sõitva auto kohta juba saatest. Stuudios vestlesid elektriautondusest ja Eesti esimesest elektriautost Solaride’i projekti üks juhtidest Mart Erik Kermes ning saadet juhtiv City Motorsi müügijuht Jüri-Bruno Asari.

Kuula saatesarja „Auto poodcast” uut salvestust Delfi Tasku keskkonnast:

1x




Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid