Tallinna linnavalitsuse pressiesindaja Ott Heinapuu sõnul tuleb suurim enrgiahüvitiste taotlejate tung Lasnamäe linnaosast.

Pressiesindaja Leini Jürisaar lisas, et Tallinna linnaosades taotlejaid elavasse järjekorda ei oodata. Toetuse kohapeal taotlemiseks saab aega kinni panna vaid telefoni teel. Lisaks oodatakse taotlusi läbi veebikeskkonna.

ERRile teadaoleva info kohaselt peavad tallinlased, kes soovivad energiakulude hüvitamise taotluse paberil üle anda, kuid pole ennast veel vastuvõtule registreerinud, mitmes linnaosas kuni veebruarini ootama.

Abilinnapea Betina Beškina sõnul prognoositakse pealinnas, et energiakulude osalist hüvitamist taotleb maksimaalselt 50 000 leibkonda. Beškina sõnul proovib linn tööjõudu juurde värvata.

"Muidugi tihtipeale tuleb taotlema vähem inimesi, kui me prognoosime. On inimesi, kes ei taotle mitte kunagi mitte midagi ja tahavad ise hakkama saada," ütles Beškina.

Energiatoetuse saamiseks on Tallinnale esitatud digitaalselt juba ligi 1200 taotlust.

Beškina sõnul on Tallinn palganud juurde 15 ajutist töötajat. Neist 13 toimetavad linnaosades ning kaks vastavad linnaelanike kõnedele.

"Inimestel, kes töötavad infoliinil, ei ole reaalselt võimalik teha pausi, sest kõned tulevad järjest. Sinna me otsime veel inimest juurde. Ja linnaosadesse tuleb veel 13 inimest. Ehk siis sisuliselt kaks korda rohkem ressurssi on vaja," sõnas Beškina.

"Süsteemi toimimise tagamiseks on piiratud kasutajate hulk, kes saavad korraga elektrooniliselt taotlust esitada. See tähendab, et taotluse esitamisel võib olla vajalik varuda veidi kannatust - kui korraga esitab taotlust rohkem inimesi, kui süsteem ette võtta suudab, siis tuleks uuesti proovida mõne minuti möödudes. Samasugust korraldust kasutab näiteks ka maksu- ja tolliamet tuludeklaratsioonide esitamisel," sõnas Tallinna linnavalitsuse digidirektor Martin Männil.

Linn ise soovitab energiatoetuse taotluse esitada elektroonilise iseteeninduse taotlen.tallinn.ee kaudu, kuna seal saab taotluse esitada tunduvalt kiiremini kui linnaosa sotsiaalhoolekande osakonnas. Elektroonilise taotlemise juures on esitatud ka suures mahus abistavat ja selgitavat materjali, mida paberist taotlusvormile ei ole võimalik lisada, kuid mis teevad elektroonilise taotluse esitamise lihtsamaks.

"Kutsume üles digipädevamaid inimesi oma lähedasi taotluse esitamisel aitama, kui see peaks vajalik olema. Meil on väga hea meel, et nii noored kui ka eakamad taotlejad on elektroonilise iseteeninduse üles leidnud. Positiivset tagasisidet elektroonilisele taotluse vormile on tulnud ka eakatelt inimestelt, kes on märkinud, et tegu on arusaadava vormiga, mille täitmisega saab kenasti hakkama," sõnas Männil.