Tegutsemine Eestis

Suurtes linnahoonetes liigub palju inimesi ja ettevõtte põhifookuses on luua parimat inimvookogemust. Kõrgustesse viivad liftid ja korruste vahel üles-alla sõitvad eskalaatorid mängivad linnaehituse planeerimisel tähtsat rolli. Taasiseseisvumisest alates on ettevõte rääkinud kaasa meie pealinna skyline’i kujundamises. „Eesti turg on meile väga tähtis. Saame uhkusega öelda, et oleme liftidega varustanud praktiliselt kõik kõrghooned Tallinnas,” ütleb Heli. KONE lugu Eestis algas juba kolm kümnendit tagasi – alustati 1991. aastal ning tänaseks hoitakse kohalikul turul kindlat positsiooni, teenindades tuhandeid lifte ja eskalaatoreid Eestis.

Ettevõtte ärimudel on aastate jooksul kõvasti muutunud. Suuri industriaalseadmeid tootev ettevõte keskendus varem peamiselt mehaaniliste seadmete tootmisele. Praeguseks on KONE äritegevus muutunud palju mitmekülgsemaks – industriaalmaailm digitaliseerub üha rohkem ning nutilahendused on juba jõudnud liftidesse-eskalaatoritesse. KONE 24/7 Connected Services võimaldab liftid ja eskalaatorid ühendada pilveteenustega ning seeläbi kasutada tehisintellekti abil tehtud analüütikat – tark hoolduste planeerimine ja ennetavate visiitide teostamine on viinud inimvoogude liigutamise uuele tasemele. 30 aastat tagasi oli pilt hoopis erinev. Näiteks toona helistati tehnikutele lauatelefonile, kui lift oli juba katki läinud ning alles seejärel sõideti ühistranspordiga riket kõrvaldama. Mõned asjad pole siiski muutunud. Müük, planeerimine, paigaldus, hooldus, klienditeenindus – kõik tehakse Eestis kohalikku tööjõudu kasutades. „Mul on hea meel näha, et meie töötajad on kiiresti muutuvas maailmas tekkinud väljakutsed vapralt ja edukalt vastu võtnud,” lisab Heli.

Midagi uut, midagi vana
Remonditehnik Sulev Avastu on KONE-s töötanud algusest peale – 30 aastat – ja näinud oma silmaga, kuidas valdkond Eestis arenenud on.


„Alustasin tavalise liftimehaanikuna. Tollal olid enamik lifte Nõukogude ajast, suurem osa Mogiljovi tehases valmistatud. Üheksakümnendate alguses hakkasime paigaldama KONE lifte ja eskalaatoreid,” räägib Sulev.


Mõned asjad on siiski jäänud samaks:


„KONE-s töötamise puhul hindan turvalist töökeskkonda, head meeskonda, abivalmis kolleege. Mul on võimalus kasutada oma oskusi, aidates inimeste elu linnades turvalisemaks ja mugavamaks muuta.
Samas saan oma kogemusi nooremale põlvkonnale jagada. Töö on mitmekesine, huvitav ja ei muutu kunagi üksluiseks.

Meeldejäävaid hetki oma karjäärist on tõesti palju. Alati on meeldiv, kui sind tehtud töö eest tunnustatakse ja meeles peetakse. Võin öelda, et seda juhtub KONE-s tihti.”

Targad majad ja kliendid

Suure tootmisettevõtte ümberlülitumine nutimaailma on nõudnud omajagu pingutust, kuid KONE on sellega suurepäraselt hakkama saanud. Juba võib tänaval märgata roboteid, kes näiteks toitu transpordivad, ning ilmselt ei kujuta keegi täpselt ette, milline hakkab linnaruum tulevikus välja nägema.

Oluline samm KONE 30-aastases arengus oli esimese masinaruumita lifti turuletoomine – KONE MonoSpace 1996. aastal. Tänaseks on KONE kõige uuemad DX-liftid (Digital Experience) juba omajagu targad ning erinevate süsteemidega ühenduses. Niipea kui inimene kontorilaua tagant tõuseb, suudab API (application programming interface) abil andmeid töötlev lift näiteks iseseisvalt õigele korrusele sõita – kõik ikka selleks, et inimeste liikumist tõhusamaks muuta. Tarka lifti saab näiteks koristus- või tarnerobot ka ise kutsuda.

Suund tulevikku – jätkusuutlikud ja nutikad linnad

Globaalse trendina liigub ühiskond järjest enam jätkusuutlikkuse poole ning KONE käib roheliste arengutega kaasas, aidates klientidel näiteks keskkonnasõbralikke hoonesertifikaate saavutada. KONE eesmärk on jätkusuutlike linnaruumide ehitamises samuti esirinnas olla.

Kindlasti teavad paljud nõukaaegseid lifte, mis paiknevad maja poolkorrusel. Jätkusuutliku lahendusena (pidades silmas ka elanike vananemist) on KONE loonud lahenduse, mis võimaldab lifti paigutada madalamale ning seeläbi muutub hoone märkimisväärselt kasutajasõbralikumaks.

Nii digiareng kui ka rohepööre toimuvad erinevates regioonides pisut erinevas tempos. Eesti on kõrgelt digitaliseeritud riik ning kliendid on üha enam huvitatud nuti- ja rohelahendustest. Iga lift või hoone on erinev ja nõuab detailset lähenemist. Ideid ja kogemusi klientidega koondades jõutaksegi parimate lahendusteni. „Tänu kiirele arengule ja meie lojaalsetele klientidele on Eesti turul äärmiselt põnev tööd teha. Ootame põnevusega järgnevat 30 ja enamgi aastat,” võtab Heli kokku tulevikuvaate.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid