Kaheksa aastat tagasi vahetus Saku Lätte tegevjuht. Uueks juhuks sai Aleksei Filippov, kes hakkas teed rajama hoopis uuteks lähenemisteks. „Varem müüs Saku Läte lihtsalt vett ja see oli kõik,“ ütleb Aleksei ajale tagasi vaadates. Tänaseks on eesmärgiks võetud pakkuda kliendile parimat- nii vee, kohvi kui teenusena. „Lõimegi strateegia, kus soovisime olla premium-klassi partner ning töötasime välja ühised teenindusstandardid nii autojuhtidele, müügile, klienditeenindajatele kui kõigile teistele spetsialistidele. Meie jaoks ei ole töö tehtud sellega, kui oleme kliendiga lepingu sõlminud. Peale seda võib öelda, et töö alles algab.“

Sammu võrra ees

Veerandsaja aastaga on ettevõte kasv olnud märkimisväärne. Tänaseks on Saku Lätel üle 10 000 kliendi ning viimase aja prioriteetsemaks ülesandeks on nende ootustele vastamine ning läbi selle lojaalsete klientide kasvatamine. „Täna on klient palju nõudlikum kui näiteks kümme aastat tagasi ning tahabki oma raha eest ka rohkem saada,“ teab Aleksei ning lisab, et ootuste täitmine premium standardite järgi on kogu Saku Läte teami eesmärk. Nii ollakse kliendi ootustest pidevalt sammu võrra ees. „Paljud näevad vaeva uute klientide saamiseks, kuid meie pingutame ka selleks, et hoida olemasolevaid,“ ütleb Aleksei.

Head kriisi ei saa raisku lasta

Koroona-aja kriis oli ettevõttele üks viimaste aastate suurimaid õppetunde, millest võib öelda, et tuldi võitjatena välja. „Kui kontorid olid tühjad ja pandi sisuliselt teadmata ajaks kinni, sooviti ka meie renditud veeautomaadid meile tagastada ning leping üles öelda. Ajad olid väga ebaselged ning keegi ei teadnud mida lähitulevik tuua võib. Istusime korraks maha ja mõtlesime mida teha. Otsustasime, et las aparaadid jäävad kliendi juurde ning ütlesime, et okei, ärge makske meile. Kaotasime sellega küll palju raha, aga võitsime klientide lojaalsuse, sest olime nendega ka raskel ajal.“ Kuigi koondamisi oli samal ajal palju, ujus Aleksei vastuvoolu ning kinnitas kõigile töötajatele, et Saku Läte ei koonda ega kärbi ka kellegi palka. „Ma nägin, et enne selle väljaütlemist olid töötajad mures, et mis neist saab. Peale kinnituse saamist, et me jätkame vanaviisi, oli neil taas ressurssi, et 100% oma tööülesannetele pühenduda.“
Vähe sellest, Aleksei kasutas „head kriisi“ maksimaalselt ära ning palkas suurte koondamiste tõttu tööturul vabaks jäänud juhte. „See oli hea aeg äri kasvatada.“ Kokkuvõtvalt ütlebki Aleksei, et koroona ajaga küll kaotati palju raha, kuid kasvatati nii klientide kui personali lojaalsust, mis on hindamatu väärtusega. Lisaks koliti esindustega uutele pindadele nii Pärnus kui Jõhvis ning lasti ehitada uus Saku Läte maja Tartus. „Kui tegemist pole just maailmalõpuga, siis usun, et igast situatsioonist on midagi võita. Peab lihtsalt korraks maha istuma ja mõtlema, et mis me selles olukorras teha saame.“

Töö peab olema fun

Saku Lätes on inimesed rõõmsad. Kõik 110 töötajat on hästi hoitud. „Töö peab olema fun,“ ütleb ta. Aleksei on juht, kellele ei meeldi koosolekud. „Saku Lätesse tööle asudes ütlesin kohe, et siin on liiga palju koosolekuid. Säästame aega ja ärme tee neid nii palju. Ma olen koguaeg oma töötajate jaoks vaba. Kui on küsimus, tule küsi ja leiame lahenduse.“ Aleksei on seda meelt, et protsessid ei pea olema keerulised vaid tulemuslikud. „Mis me nende formaalsustega saavutame? Mitte midagi. Rõõmsad inimesed teevad palju tulemuslikumat tööd,“ ütleb ta. Saku Lätes on töötajatel vähem stressi ning töökeskkond äärmiselt mõnus. Seda tõestab ka fakt, et keskmise tööstaaž on Saku Lätes tervelt 12 aastat. „Meil ei ole sellist asja, et inimesed kardaks oma mõtteid välja öelda. Meil ei ole hirmuvalitsust. Kui inimese peas on hirm, siis see blokeerib osa ajust ja takistab tööle pühendumist,“ ütleb Aleksei ning lisab, et tema töö on hästi tehtud, kui kõikide töötajate silmad säravad. Tundub, et see eesmärk on küll 100% täidetud!

Miks plastikpudelid?
Keskkonnateemad on Saku Lätele väga südamelähedased. Aeg ajalt uuritakse neilt, et miks nad kasutavad klaasi või puidu asemel plastikpudeleid. Sellel on mitu põhjust. „Plastik on hea kui seda õigesti kasutada. Meie kasutame oma pudeleid maksimaalselt nii palju kordi kui võimalik ehk viiskümmend korda, seejärel saadame need purustamisse, kus toodetakse neist uued pudelid,“ kommenteerib Airi Freimuth, Saku Läte turundusjuht. Nii klaaspudeli kui puidust vaadi kahjuks räägib Airi sõnul nende raskus. „Osadel inimestel võib olla väga raske neid vahetada. Klaas võib osutuda ka ohtlikuks kui see näiteks puruneb.“ Airi ütleb ka, et materjalide vahetus nõuaks praeguste transpordiviiside muutmist. „Praegu transpordime plastikpudeleid spetsiaalsete alustega, mis on ehitatud nende pudelite tarbeks. Kui kasutaksime klaasi vajaksid autod lisapehmendusi, mis tähendaks, et auto mahutaks oluliselt vähem. See tähendaks aga autode juurde ostmist ja rohkem sõite. See oleks keskkonnale kahjulikum ning poleks roheline mõtteviis vaid pigem rohepesu, sest meie ökoloogiline jalajälg oleks oluliselt suurem,“ ütleb Airi ning lisab, et nende poolt kasutatavat plasti kasutatakse ka beebipudelite tootmiseks.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid