"Arusaadavalt on kohalikel keeruline hinnatõusuga nõustuda, kuid me kõik näeme, mida teevad energiahinnad ning kõikide teiste kulude kasv. Samal ajal soovivad saarte elanikud ja ettevõtjad üha paremat teenust ja rohkem väljumisi, mis paraku ei saa tulla mitte millegi arvelt. Hinnatõusuga saame paremini toime tulla suurenenud kuludega ning täiendavate väljumistega suursaarte vahel," kommenteerib olukorda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Taavi Audo täna Ärilehes ilmunud Saaremaa ettevõtjate liidu rahulolematust.

Audo selgitab, et aruteludest ettevõtjatega ja kohalike omavalitsustega jõudsid nad viie muudatuseni detsembris väljaöeldu plaani ja nüüdseks paika loksunud nägemuse vahel. "Me vähendasime suurtele ja väikestele veokitele hinnatõusu suurust, et avaldada väiksemat mõju kohalikule ettevõtlusele. Tekitasime samal eesmärgil sooduspileti N1- klassile ehk kuni 3,5t täismassiga veokitele (väiksemad kaubikud). Samuti suurendasime lisareiside arvu nii palju kui praeguse taristu ja laevadega on võimalik ning otsime aktiivselt parvlaeva, mida prahtida suursaarte vahele, et tulla vastu kogukonna soovidele veelgi tihedamaks reisigraafikuks. Lisaks vähendame reedest ja pühapäevast hinnakoefitsienti, mis kajastub määruse lõplikus versioonis," lisas ta.

Ta tõi ka välja, et kõrgema koefitsiendiga hinnad on olnud ekslikud. Märtsist on Hiiumaa külastamisel tipuaja väliselt pere edasi-tagasi sõidu hind 57 eurot (2 täiskasvanut, 2 kooliealist last, auto) ning tipuajal 63 eurot. Saaremaa külastamisel tipuaja väliselt on pere edasi-tagasi sõidu hind 49 eurot ning tipuajal 54 eurot.

Ametlik määruse kooskõlastusprotsess veel käib ning pärast kooskõlastusringi lõppu koostatakse tagasiside põhjal tabel, kus on ära toodud erinevate osapoolte märkused ning nende märkustega arvestamise või mittearvestamise põhjus. Seejärel liigub määrus majasisesele kooskõlastusringile ning pärast seda kehtestatakse. Uus piletihinna määrus hakkab kehtima 01.03.2022.