Laias laastus jah, kuid soovi korral ei pea ettevõte nende otsimisele ja värbamisele liigselt oma ressursse kulutama. Quant on Rootsi päritolu ettevõte, millel nüüdseks Eestis pisut üle saja töötaja. Nende missioon on tööohutus, nutikad lahendused ja jätkusuutliku tootmise tagamine – just Quanti töötajad vastutavad paljudes tehastes seadmepargi töökindluse ja korrashoiu eest.

Iga kliendi vajadustele vastavalt kokku pandud üksus on justkui kümmekonnaliikmeline minifirma – elektrikud, mehaanikud, insenerid, planeerijad, ostjad ja nende tegevust koordineerivad juhid moodustavad osa kliendi kollektiivist ning toimetavad nendega külg külje kõrval.

Eesti firmad on innovatsioonile avatud


Quanti üheks uusimaks Industry 4.0 valdkonna lahenduseks on süsteem koodnimega quantPredict – see on tarkadel anduritel põhinev pilvesüsteem, mis masinatelt sisendit kogub ja vajadused kaardistab. See võimaldab mitmeid tegevusi automatiseerida, avastada juba eos vigu ning keskenduda olulisimatele hooldustoimingutele, selmet neid tühjalt teha.

Eesti ettevõtted on säärastele uudsetele lahendustele vägagi avatud ja juba pool Eesti klientidest on quantPredicti kasutusele võtnud. Kuid tehnoloogia viimane sõna on vaid üks eduka tootmisettevõtte alustaladest – panustada tuleb ka töötajatesse.

Quanti kliendid on edumeelsed ja uuenduslikud ettevõtted, kus suurim väärtus on töötaja ise. Quanti meeskondadele on klientide juures tagatud nii oma kontori- kui ka puhkeruumid, detailid sõltuvad loomulikult ettevõttest. Enamasti saavad juhtimise ja finantsülesannetega tegelevad spetsialistid soovi korral töötada ka kodust.

Talent on suurim väärtus


Quanti ärijuhi Tarvi Olli sõnul on Quant inimeste äri, kus firma pakutava kvaliteedi taga on oma inimeste pidev arendamine. Spetsialist on suurim väärtus, kellesse peab pidevalt panustama. Lisaks koolitustele tuleb loomulikult leida ka uusi viise oma meeskonna motiveerimiseks ja selleks pakutakse mitmeid variante.

„Töötaja hoidmine on kõige olulisem. Iseenesestmõistetavalt pakume konkurentsivõimelist palka, kuid lisaks ka erinevaid boonuseid – uue talendi värbamisboonus, julgustame spordikompensatsiooniga tervislikke eluviise, kõik meie töötajad on 24/7 kindlustatud ... Lisaks on meil oma boonussüsteem, mis põhineb kliendi juures saavutatud tulemustel, ning eriti väärtustame töötajate välja käidud parendusideid.”

Olli toob näitena 2021. aasta parima töötajaidee: „Tsemendivabrikus kasutatava kamberpumbaga tekkisid erineva keemilise koostisega tsementi pumbates ummistused. Üks Quanti töötaja leidis aga lahenduse, mis võimaldas hakata pumpa kasutama kõikide tsemendimarkide pumpamiseks.”

„Uuenduse peale tulnud töötaja sai preemiat nii avastuse sisseviimise järel kui ka lisapreemiat ideekonkursil, mida korraldame iga aasta lõpus,” lisas Olli.

Ka üksluisust ei tasu karta – talent ei pea jääma ühe kliendi juurde vaid piiratud ülesandeid täitma, võimalik on nii roteerumine kui ka juurde õpitule vastavalt teiste ülesannete täitmine. Kõik oleneb vaid ambitsioonist – kui tahta, saab end vabalt ka üksuse juhiks üles töötada.

Kuna Quanti kliendibaas üha täieneb, on ka meeskonna laiendamine päevakorras – otsitakse kõiki alates elektrikutest ja mehhatroonikutest kuni üksuse juhtideni, kelle hallata on meeskond, eelarve ning kliendisuhte hoidmine.

Uutele talentidele tagatakse lisaks eeltoodule ka kõik nende tööks vajalikud vahendid alates tava- ja spetsiifilistest tööriistadest kuni arvutite ja spetsiaalsete tarkvarade litsentsideni välja. Tarvi Olli võtab firma lähenemise löövalt kokku: „Me tahame olla just see tööandja, kelle juurde tulla ja kelle juurde ka jääda.”

Jaga
Kommentaarid