Tallinna lennujaama töötajad ühendavad Eesti maailmaga
Lennundus – võimalusterohke valdkond
Tallinna Lennujaamas tunnevad end oodatu ja hoituna nii reisijad kui ka töötajad. Küsimusele, miks inimesed lennunduse valdkonda tööle lähevad, pole Anneli Lillel keeruline vastata. „Selle ala valijaid paelub enamasti sektor iseenesest – töö siin on tähendusrikas, me aitame inimestel ja kaubal maailmas ohutult õigel ajal õigesse kohta liikuda.”
Eriti oluliseks peab ta seda, et lennujaama tulevik on seotud erinevate digitaalsete ja automatiseeritud lahendustega, mis lihtsustavad inimeste tööd ning muudavad reisijate teekonna meeldivamaks.
„Kõige selle keskel ei unusta me kunagi aga ohutust, mis on lennujaama toimimise oluliseks alustalaks.”
Kiire areng reisijateenustes
Reisijateenuste valdkonna eesmärk on kujundada kogu reisija teekonda alates lennujaama sisenemisest kuni lennukisse istumiseni. „Jälgime, et infrastruktuur toetaks reisijate mugavat liikumist, et teenused toimiksid hästi ning terminal ise oleks kodune ja mõnus, pakkudes mitmekesist lennueelse aja veetmise võimalust. Arendame koostöös taristu arenduse ja halduse valdkonnaga pidevalt meie infrastruktuuri.
Näiteks tulevad kasutusse iseteeninduslikud pagasi äraandmise seadmed, ka julgestusalal on peagi läbivalgustusseadmed, kus ei tule enam vedelikke ja elektroonikat kotist välja võtta.
Lisaks eelnevale peab lennujaam oluliseks ka keskkonnahoidu ja otsib igapäevaselt võimalusi, kuidas muutuda rohelisemaks. Terminalis on näiteks puhta joogivee kraan, kus iga reisija saab täita oma veepudeli selle asemel, et osta uus. Katrin Hagel peab oluliseks, et reisijate rahulolu on suudetud hoida kõrgel tasemel ka keerulistel pandeemia-aastatel. „Eelmise aasta rahulolu näitaja oli viiepallisüsteemis 4,53 – kõik, kes me lennujaamas töötame, panustame reisijate rahulolu hoidmisele ja koduse lennujaama kuvandi loomisele.”
Mugav reisijale, huvitav töötajale
Õhusõidukite maapealne teenindamine on reisijale suures osas märkamatu ja piirdub üldjuhul vaid lennule registreerimisega check-in’is.
Indrek Nõlvak selgitab, et tegelikult on see märksa laiem valdkond, mis hõlmab rohkem kui kümmet teenust, mida Tallinnast lendavatele lennufirmadele osutatakse. „Nende lahti seletamine võtaks korraliku raamatu mahu, kuid lihtsustatult tegelevad töötajad reisijate lennule registreerimise ja pardale lubamisega. Paralleelselt reisijate teenindamisega käib töö pagasi ja kauba lennukist maha- ja lennukisse pealelaadimisega, teostatakse erinevaid perrooniteenuseid (õhusõiduki pukseermine, parkimine ja selle elektriga varustamine; õhusõiduki käivitamine ning erinevate toimingute tegemine õhusõiduku pardal) ning sildade ja trappide lennuki juurde toimetamist, et reisijate õhusõidukisse sisenemine oleks mugav ja turvaline. Lisaks sellele tehakse talvisel ajal väljuvatele lennukitele ka jäätõrjet. Nii nagu väljuvaid reisijaid, teenindame ka saabuvaid reisijaid ning korraldame kaotatud ja leitud asjade hoiustamise.” Lisaks igapäevastele lendudele tegeletakse ka eri-, era- ja ärilendude teenindamisega.
„Tallinna lennujaama tööle tulles saab lisaks lahedale tööle ja kaasaegsele töökeskkonnale ka ägedad kolleegid. Lennundus on valdkond, kuhu inimesed kord tulles ühel või teisel viisil ka jäävad,” lubab Indrek Nõlvak. „Lennunduses on teatav maagia ja salapära, mis seob.”