Tõepoolest, Smart-ID, Mobiil-ID ja ID-kaart on 21 aasta jooksul saanud e-riigi lahutamatuteks osadeks ja järjest raskem on leida eestlast, kes SK teenuseid ei kasutaks. Üheksandat aastat SKs töötav Alvar ütleb, et SKs töötades avaneb just taoline vastutusrikas võimalus – hoolitseda miljonite digitaalsete identiteetide eest. Maailma parimas seltskonnas.

DevSecOpsi osakonnas seitse aastat töötanud Natalja on Alvariga nõus, et SK teeb tõesti tähtsaid ja vajalikke asju: „Kõik meie lahendused on suunatud sellele, et teha inimeste elu mugavamaks ja turvalisemaks. Mul on väga hea meel, et nii palju inimesi kasutab meie teenuseid ja nende elu muutub tänu sellele palju lihtsamaks. Ja huvitav on jälgida, kuidas meie lahendused ületavad rahvusvahelisi piire ja toovad miljonitele inimestele kasu.”

„Äri areneb kiiresti ja seepärast peame juba lähiajal kasvatama ka meie DevSecOpsi tiimi kahekordseks. Kui täna töötab meie osakonnas 15 inimest, siis varsti juba 30 ja seda kõike meile täna teadaolevate mahtude juures.”

Head inimesed teevad häid asju

Head ja päriselt kasulikud teenused, nagu Smart-ID ja Mobiil-ID, ilma milleta eestlased enam oma elu ettegi ei kujuta, sünnivad ainult SK rahvusvaheliste tiimide ja parimate spetsialistide tihedas koostöös. Natalja ütleb, et SKs on iga töötaja arvamus tähtis ja seda võetakse kuulda: „Sa võid panustada igasse teemasse, mis sinus huvi tekitab, sõltumata oma ametikohast. Kui soovid oma kompetentse täiendada või hoopis õppida midagi uut ja kasulikku – õppimine ja eneseareng on SKs alati teretulnud ja toetatud. Minagi asusin SKs alguses testija ametikohale, kuid olen töötanud ka integraatorina, erinevatel DevOpsi positsioonidel ja nüüdki alustan uue eluetapiga – tooteomaniku rolliga.”

DevSecOpsi osakonna juht Erko kinnitab samuti, et töötajad on tõesti SK suurim vara ja sellepärast hoolitsetakse kõigi eest võimalikult hästi: „Meil hoolitsetakse nii inimese igapäevase heaolu kui ka arengu eest. Kuidas seda tehakse? Kõik saab alguse juba värbamisel, kus inimestega tegeletakse personaalselt ja võetakse arvesse nende soove ja vajadusi, et tööle asudes oleks kõik vajalik olemas ja vastaks uue töötaja ootustele.”

Ka Natalja jaoks on inimesed peamised, millega tööandjat iseloomustada. Ta ütleb, et SKs töötavad ainult väga lahedad, mitmekülgsed, sõbralikud ja abivalmid inimesed: „Meil on tugev tiimitunne, mida kasvatame veelgi kindlamaks nii ametlike tiimiürituste ja väljasõitudega kui ka n-ö mitteametlike koosolemistega, mis näitavad, et inimestel on hea ja huvitav koos olla.”

Turvaspetsialist Marko, kes liitus SKga kuus aastat tagasi ja on sellest ajast alates töötanud nii süsteemiadministraatori kui ka insenerina, ütleb, et talle meeldib SKs töötada ennekõike selle pärast, et väiksema firma võlud tulevad välja igal sammul: „On see siis tööle tulles arvutit valides või niisama kolleegidega suhtlemisel. SK on täpselt piisavalt suur, et veel on võimalik kõiki inimesi isiklikult tunda. Kasvõi meie juhtkond on selgelt üks osa meeskonnast, ei ole eraldatust või ülemus-alamus suhet ja suhtumist. Igaühel on oma töö, juhtidel ühe nurga alt, spetsialistidel teise, igaühel on omad vastutusalad ning tööülesanded.”

"Erko toob näiteks, et tema juhitud meeskonnas on praegu vabu kohti paljudele erinevatele rollidele alates lahenduste arhitektist ja DevOpsi inseneridest kuni tootejuhtide ja turvaanalüütikuteni"

Kõikidele pööratakse võrdselt tähelepanu

Personaalne suhtumine on SKs päriselt oluline, sest SK juhid pööravad igale töötajale tähelepanu. See algab juba enne esimest tööpäeva tehnoloogia ja seadmetega, mida töötajad ise oma parima äranägemise järgi valida saavad, ja lõppeb tooliga, millel istutakse.

„Seda kõike selleks, et tagada töötaja mugavus ja rahulolu esimesest päevast alates. Värbame eelkõige inimesi ja alles seejärel vajalikke oskusi. Teeme nii, sest vajalikke kompetentse on alati võimalik arendada, kui selleks vaid motivatsiooni on. Meile meeldib, kui inimesed valivad ise, millist teed pidi nad SKs liikuda tahavad. Tööandja kohus on neid selles toetada nii ajaliselt kui finantsiliselt,” ütleb Erko ja rõhutab, et töötajate järjepidev areng ongi SK üks olulisemaid alustalasid.

Sel aastal tähistab SK ID Solutions oma 21. sünnipäeva, kuid see ei tähenda, et ettevõtte areng ja kasv raugenud oleks. Erko selgitab, et viimaste aastatega on SK kasvanud peaaegu poole võrra ja hiljutised arengud on sillutanud teed veelgi kiiremaks kasvuks: „Äri areneb kiiresti ja seepärast peame juba lähiajal kasvatama ka meie DevSecOpsi tiimi kahekordseks. Kui täna töötab meie osakonnas 15 inimest, siis varsti juba 30 ja seda kõike meile täna teadaolevate mahtude juures.”

Miljonid inimesed kasutavad SK pakutavat ülimugavat digitaalset autentimist aina rohkem ja see tähendab, et ka SK kasvab pidevalt nii olemasolevates kui ka uutes suundades.

Erko toob näiteks, et tema juhitud meeskonnas on praegu vabu kohti paljudele erinevatele rollidele alates lahenduste arhitektist ja DevOpsi inseneridest kuni tootejuhtide ja turvaanalüütikuteni: „Lisaks ootame uusi ja lahedaid inimesi ka mõningatesse juhtivamatesse rollidesse, sest peale tehnoloogia peab hoolitsema ka töötajate eest ning kujundama ja juurutama vajalikke protsesse igapäevaseks targemaks tegutsemiseks.”

DevOpsi insener Alvar ütleb lõpetuseks nii: „Selle kõige juures muudab meele rahulikuks teadmine, et sind toetab alati ühtehoidev meeskond oma ala eksperte. Täpselt seetõttu SK mulle meeldibki.”

SK ID Solutionsi teenuseid kasutab miljon inimest päevas
DevSecOpsi osakonna 15 töötajat hoolitsevad iga päev selle eest, et SK teenused töötaksid ja miljon inimest saaksid oma digiasju muretult ajada.
SK ID Solutions asutati 2001. aastal
  • Töötajaid: Eestis 60, Baltikumis kokku 70
  • Keskmine tööstaaž: 5 aastat
  • Keskmiselt värbamisi: 15 inimest aastas
  • Pikim tööstaaž: 18 aastat
  • Naiste osakaal töötajate hulgas: 38%
  • Koostööpartnerite/klientide arv: üle 1000 Baltikumis tegutseva organisatsiooni ja asutuse era- ja avalikus sektoris
  • SK digitaalseid lahendusi kasutab üle 4 miljoni inimese

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid