Stellantis N.V. avalikustas oma strateegilise plaani kliimamuutustega võitlemiseks järgmiseks kümnendiks. Plaani Dare Forward 2030 lõppeesmärgiks on tagada süsinikuneutraalsus. Automarkide Baltikumi esindaja UAB Autobrava sõnul on tegu olulise sammuga autotootja ajaloos, mis tähistab uut algust ja kujundab ümber autotööstuse jõujooned.

UAB Autobrava juhi Paulius Kudriavcevase sõnul näeb uus strateegia ette, et Stellantis saab kliimamuutuste leevendamise valdkonna liidriks, vähendades süsinikdioksiidi heitkoguseid 2030. aastaks 50% ja viies 2038. aastaks heited nulli.

"Selle kümnendi lõpuks on ettevõttel kavas, et Euroopas müüakse vaid aku jõul liikuvaid elektrisõidukeid ning Ameerika Ühendriikide müügist moodustavad need 50%," rõhutas Kudriavcevas Autobrava teates.

"See on oluline samm ja sõnum kogu autotööstusele ja uute autode ostjatele. Stellantis on juba mitu aastat aktiivselt investeerinud uute ja jätkusuutlikumate mudelite väljatöötamisse. Pisikesed elektrilised Fiatid ja Jeepi pistikhübriidid olid kõigest esimesed sammud, mis viisid tänaseks otsustavaks saanud muutuseni," lisas Kudriavcevas.

Kudriavcevas märkis ka, et viimastel aastatel on ettevõte turule toonud laia valiku uusi mudeleid, mille sekka kuuluvad täiselektrilised Fiat 500e, E-Ducato või äsja lisandunud Alfa Romeo Tonale hübriidversioonid. Lisaks veel Jeepi pistikhübriidid, mis leiavad üha rohkem ostjaid Baltikumis.

Ühes strateegilise plaaniga avaldati esimest korda ka pildid uuest täiselektrilisest Jeepi maasturist, mis on Stellantise uue visiooni käilakuju ja jõuab turule järgmise aasta alguses.

UAB Autobrava esindab Balti riikides Stellantise kaubamärke nagu Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Abarth ja Jeep. Ettevõte kuulub Modus Gruppi, mis haldab ka nende autode müügi- ja teeninduskeskusi Leedus, Lätis ja Eestis.