Kjaer esitas rea arvandmeid, mis näitavad SEBi üleolekut põhikonkurendist, milleks on Swedbanki suurosalusega Hansa Grupp.

Näiteks on SEBi turuosa suurus Baltimaades bilansimahu järgi 28%, Hansal 23%, laenude arvestuses on SEBi turuosa 33%, Hansal 25% ning vaid hoiuste arvestuses on Hansa Grupp protsendi võrra ees — SEBil 24%, Hansal 25%.

SEB Balticu koguvara on 45 miljardit krooni, Hansal 37 miljardit krooni. Rootsi suurpank Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) on teinud suurima investeeringu Baltimaadesse ning kasvatanud Balti riikide osakaalu oma kliendibaasis veerandini.

Eesti Ühispanga, Läti Unibanka ja Leedu Vilniaus Bankase ostmiseks on SEB teinud kokku 6,8 miljardit krooni investeeringuid. “See on selgelt suurim investeering, mille keegi on Balti riikidesse teinud,” väitis Kjaer.

SEBile kuulub juba enam kui 95,5% Ühispangast ning osalus suureneb veelgi, kuna Ühispanga aktsionäridele on tehtud soodne ostupakkumine. Unibankast kuulub SEBile 98,2 ning Vilniaus Bankasest 97,9%.

Osaluse suurendamine Ühispangas on kulgenud mõnevõrra aeglasemalt kui Lätis ja Leedus, sest “Ühispangas oli aktsiaid kõige enam kohalike käes,” tõdes Kjaer. “See on aga ikkagi väga hea tulemus, mille me oleme saavutanud väga kiiresti,” rõõmustas Kjaer, kes on ühtlasi ka Ühispanga nõukogu esimees.

Kjaer kinnitas, et loomulikult lähenetakse kolmele pangale erinevalt, kuid SEB käsitleb sellegipoolest Eestit, Lätit ja Leedut ühtse turuna.

Ka SEBi tegutsemispiirkonna ülevaates on Baltimaid nähtud justkui ühe riigina, kus elab 7,7 miljonit elanikku. “Baltimaad on SEBile väga olulised, sest peaaegu 25% SEBi kliendibaasist on Balti riikides,” ütles Kjaer.

“Brändide, niisamuti kui ka juhtkonna muutmine oleks vist küll rumal,” ütles Kjaer.

Tema selgituse kohaselt on nii Ühispank kui ka SEBile kuuluvad Unibankas Lätis ja Vilniaus Bankas Leedus tugevad ja tuntud tegijad kohalikul turul, nii et nimemuutmisel pole piisavalt põhjust.

Vastupidiseks näiteks on olukord Saksamaal, kus SEB kavandab mõne aja eest ostetud BfG panga puhul täielikku brändivahetust. BfG turuosa Saksamaal on vaid 1% ning uuringute kohaselt ei võetaks BfG aktiivset turuosa suurendamise kampaaniat hästi vastu. Seepärast on SEB näiteks e-panganduse osas juba võtnud Saksa turul kasutusele nime SEBdirect.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena