Rene Kiis, Wõro Kommertsi turundusjuht

Kindlasti mõjutab reklaam õlle müüki. Kas kaudselt või otseselt, nagu igasugune reklaam mõjutab kauba müüki. Reklaam võib mõjuda otse mingi toote ostmisele või kaudselt kaubamärgi tuntuse kaudu. Mõlemal on ju üks tulemus — see suurendab kauba ostetavust. Ei saa rääkida, et reklaam ei mõjuta inimest õlut ostma juba sellepärast, et õlu ei ole igapäevane kaup, vaid rohkem ikka reklaamist või emotsioonist ajendatud. Wõro toodete puhul on reklaami mõju tunda küll ja müük on kampaaniate käigus ikka 30-50% kasvanud.


Õlletarbimise kultuur on Eestis tugevalt välja arenenud. Oluline reklaamimahu suurendamine või vähendamine ei pruugi seega kaasa tuua erilisi muudatusi tarbijaskonna suuruses, vähemalt mitte paari aasta jooksul. Üksiku toote reklaamid avaldavad kogu kategooriale suuremat mõju, kui tegemist on täiesti uut laadi toodetega.

Teet Anier, ASi Balbiino turundusjuht
Kas reklaam on aidanud Balbiino tooteid müüa, selle kohta ei ole otseselt uuringut tehtud.

Balbiino teeb jäätisele, mis on selge impulsstoode ja mõjutatud tihti ilmast, reklaami hooajal ja enne hooaega. Kui ikka vihma sajab, ehkki reklaami on tehtud, siis müük ei lähe.